Régi vita az autósok körében, hogy a vékonyabb téli gumival jobb-e, biztonságosabb-e a téli időjárási helyzetekben a közlekedés, avagy a széles profilú téli abroncsokkal? Az ADAC, a német autóklub azon kívül, hogy minden évben elkészíti a nyár és téli gumi tesztjeit, most a fentebbi, sokakat érdeklő kérdésre kereste a választ, miszerint jobb, biztonságosabb lehet-e, ha télen keskenyebb téli abroncsokkal autózunk.
Miután a 2010-es évek elején a Dél-Korea legnagyobb gumigyártója, a Hankook sikeresen betört a prémium gyártók szegmensébe, 2015-ben útjára indította kedvezőbb árú középkategóriás márkáját a Laufenn-t (német szó, jelentése futni). Az utóbbi évtized trendje ez minden prémium gyártónál, a minimum egy középkategóriás márka és egy-két még olcsóbb budget kategóriás brand piacra dobása, hogy a gumipiac teljes spektrumát lefogják termékeikkel.
Idén is elvégezte vizsgálatait a Téligumi Kommandó, melyet két autós honlap rendez meg immár több éve, hogy felmérje a magyar autótulajdonosok szokásait azzal kapcsolatban, hogy mennyire tudatosak a nyári gumi lecserélésével kapcsolatban a téli évszakban, illetve alapvetően tisztában vannak-e azzal, hogy a gumiabroncsokat hány éves korig érdemes használni, és milyen idősen jobb megoldás, ha már újakra cserélik azokat.
Évről évre növekednek az eladott könnyűfém felnik - vagy a jobban elterjedt néven alufelnik - eladási számai hazánkban is, érdemes tehát a minél nagyobb választékból a jobb minőségűekre felhívni a figyelmet. A neves német gyártó, az AEZ közel harminc éves története a folyamatos minőség javulás mellett az esztétikai érték növelését is mindig szem előtt tartotta. Legújabb gyártásfejlesztésükkel a csúcskategóriás alufelni gyártók közé lépnek be, mivel a kovácsolt fenik képviselik ma a legmagasabb minőséget világszinten is. Nézzük tehát az új AEZ Steam Forged könnyűfém felnik legfontosabb jellemzőit
Talán kevesen tudják, hogy a világ első téli gumiját a finn Nokian gumigyártó készítette el először, 1934-ben teherautókra, majd 1936-ban személygépkocsikra.