A Bridgestone, a fejlett megoldások és a fenntartható mobilitás globális vezetője, megalkotta csúcsminőségű, rendkívül nagy teljesítményű gumiabroncsát: a Bridgestone Potenza Sportot. A nyári gumi magában foglalja a Bridgestone forradalmi látásmódját és a nagy teljesítményű gumiabroncsokban szerzett szakértelmét, mindezt széleskörű piackutatással annak érdekében, hogy a járműtulajdonosok irányítani tudják autójuk teljesítményét.
Az 1222/2009 / EU európai parlamenti és tanácsi rendelet előírja, hogy minden 2012 június után gyártott és 2012 novemberétől az EU-ban értékesített gumiabroncsot matricával vagy címkével kell ellátni az értékesítési helyen. Ez a címke három fontos szempontról nyújt információkat, amelyek a gumiabroncsok teljesítményének felmérését szolgálják: Nedves tapadás, üzemanyag-hatékonyság és külső zaj. Az új rendelet hatálya kiterjed a személygépkocsik, a könnyű haszongépjárművek és a nehéz teherautók gumiabroncsaira. Maga a határozat 2021. májusától lép hatályba. Cikkünkben megvizsgáljuk a szabály lényegét és az új címke fontosságát az autóvezetők számára.
Idén nyáron is elvégezte nyári gumi tesztjeit Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC, és mint már megszokott, most is két méretet teszteltek. A 185/65 R15 a kisautók. a a kompaktok méretében és a 215/65 R16 a furgonok, kisteherautók, kisbuszok méretében.
Az autóklub a bevezetőben kiemeli, hogy különösen a kisebbik méretben folytatódott a pár éve már megfigyelhető trend, miszerint a másodlagos, illetve középkategóriás márkák több drágább prémium nyári gumit utasítottak maguk mögé kiváló teljesítményeikkel. Míg a furgon nyári gumik tesztjei megdöbbentő eredményt hoztak.
Jelen cikkben a kisebbik méretet, a 185/65 R15-öt teszteredményeit ismertetjük, a 16 megvizsgált abroncsból 2 kapott 'jó' értékelést, míg 14 'megfelelőt'.
Minden évben tavasszal két - általában sokat forgalmazott - nyári gumi méretet tesztel az ADAC német autóklub, egy kisebbet és egy nagyobbat, és ezek jellemzően mindig személyautó abroncsok.
Idén a nagyobb méret most a kereskedelmi (C-jelölésű, 215 65 R16 méretű) nyári gumik közül lett kiválasztva, amelyeket furgonok, kisteherautók, és kisbuszok használnak.
Érthetően ezeknek a kereskedelmi abroncsoknak két legfőbb követelménye az azokat használó cégek, vállakozások felől, hogy ezek a nyári gumik tartósak, hosszú futásteljesítményűek, valamint üzemanyag takarékosak legyenek, viszont a tesztelők sem számítottak arra, hogy ennek ára a ilyen megdöbbentően gyenge minőségű nedves teljesítmények lesznek.
A 16 vizsgált abroncsból egy sem kapott 'nagyon jó' vagy 'jó' értékelést, és mindössze öt kapott 'kielégítő' értékelést. Kettő 'elégéségest', és a többi 9 'nem megfelelő' osztályzatot kapott hiányos nedves tapadása miatt.
A japán prémium gyártó egyik legújabb nyári abroncsa, a Bridgestone Turanza T005 győztesen került ki a 2019-es ADAC nyári gumi tesztről a 185/65 R15 H méretben.
Az új Turanza T005 nyári gumi is a Bridgestone új koncepciója mentén lett megtervezve, miszerint fogjunk úgy hozzá egy új abroncs kifejlesztéséhez, hogy először kérdezzük meg az autósokat, hogy végül is mit várnak el egy jó gumiabroncstól.
A beérkező válaszok alapján a járművezetők többsége többek között:
A Bridgestone
Bridgestone Corporationjapán gumiabroncsgyártó. Shojiro Ishibashi alapította 1931-ben Japánban. A Bridgestone név az "ishibashi" japán szóból ered, aminek a jelentése "stone bridge", vagyis kõ híd.A 2009-es januári adatok alapján a Bridgestone a legnagyobb gumigyártó a piacon, megelõzve a Michelint, a Goodyear-t és a Continental-t. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.
A Bridgestone a Forma 1-ben
A Bridgestone 1976 óta gyárt gumiabroncsokat Formula-1-es autók számára. 121 gyõzelmével a második legsikeresebb beszállító ebben a sportágban. 2007, a Michelin kiszállása óta az egyedüli gumiszállító.
A Bridgestone Magyarországon
2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy méretû és teljesítményû személy-, terepjáró- és kisteherautó abroncsot fognak gyártani.
Forrás: http://www.wikipedia.org
Átadták a Bridgestone tatabányai új gumigyárát
A japán Bridgestone csütörtökön hivatalosan megnyitotta elsõ európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvõ üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor. Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) mûködik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre - mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója. A BIRD technológia a teljes gumiabroncs-gyártási folyamatot automatizálja az anyagfeldolgozástól egészen a kész gumiabroncsok végsõ átvizsgálásáig.
A Bridgestone eljárása csaknem 100 százalékkal növeli a termelékenységet más technológiákhoz képest, valamint egyenletes minõséget és pontosan kiegyensúlyozott kerekeket eredményez.A Bridgestone gyárában személy- és kisteherautókra készítenek nagyteljesítményû és nagyméretû abroncsokat, a gyártás a tervek szerint 2009-ben eléri a 8.000 darabot naponta. A Bridgestone Lengyelországban egy teher- és autóbusz abroncsok gyártására szakosodott üzemet épít, amely várhatóan 2009 elsõ felében kezdi meg a gyártást.
A 200 millió eurós beruházással épülõ gyárban 750 ember kap munkát, a termelés felfutása után a Bridgestone napi 5000 abroncsot állít elõ. A Bridgestone Europe 12.400 dolgozót foglalkoztat Európában, 7 gumiabroncsgyártó üzemet mûködtet, valamint kutatási és fejlesztési központot és tesztpályát tart fent Olaszországban. A világ elsõ számú abroncsgyártója az árbevétel alapján a Bridgestone, leányvállalataival együtt 126 ezer dolgozót foglalkoztat világszerte, 179 gyárából 72 abroncsot gyárt, termékeit 150 országban forgalmazza. Minden ötödik jármû a világon Bridgestone gumiabronccsal van felszerelve. (GM)
Forrás: http://www.logsped.hu