A világhírű Michelin szlogenje a „biztosabb és fenntartható mobilitás”, törekvésük, hogy a gumiabroncsokkal kiváló futásteljesítményt nyújtsanak az autótulajdonosoknak. A cég „kevesebbel többet” filozófiája alapján minimális nyersanyag és kevesebb energia felhasználásával jobb eredményeket érhet el - a hatékonyságra pedig felelősséget vállalnak az autógumi teljes életszakasza alatt.
A Michelin gumiabroncsok hosszútávú időtállósága köztudott, a gumik kialakítása és a felhasznált összetevők teszik lehetővé, hogy a Michelin abroncsokkal hosszabb távra tudunk tervezni, valamint biztonságosan közlekedhetünk. Az új Pilot Sport EV abroncsot pedig kifejezetten elektromos járművekre fejlesztették.
A Bridgestone, a fejlett megoldások és a fenntartható mobilitás globális vezetője, megalkotta csúcsminőségű, rendkívül nagy teljesítményű gumiabroncsát: a Bridgestone Potenza Sportot. A nyári gumi magában foglalja a Bridgestone forradalmi látásmódját és a nagy teljesítményű gumiabroncsokban szerzett szakértelmét, mindezt széleskörű piackutatással annak érdekében, hogy a járműtulajdonosok irányítani tudják autójuk teljesítményét.
Az 1222/2009 / EU európai parlamenti és tanácsi rendelet előírja, hogy minden 2012 június után gyártott és 2012 novemberétől az EU-ban értékesített gumiabroncsot matricával vagy címkével kell ellátni az értékesítési helyen. Ez a címke három fontos szempontról nyújt információkat, amelyek a gumiabroncsok teljesítményének felmérését szolgálják: Nedves tapadás, üzemanyag-hatékonyság és külső zaj. Az új rendelet hatálya kiterjed a személygépkocsik, a könnyű haszongépjárművek és a nehéz teherautók gumiabroncsaira. Maga a határozat 2021. májusától lép hatályba. Cikkünkben megvizsgáljuk a szabály lényegét és az új címke fontosságát az autóvezetők számára.
Idén nyáron is elvégezte nyári gumi tesztjeit Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC, és mint már megszokott, most is két méretet teszteltek. A 185/65 R15 a kisautók. a a kompaktok méretében és a 215/65 R16 a furgonok, kisteherautók, kisbuszok méretében.
Az autóklub a bevezetőben kiemeli, hogy különösen a kisebbik méretben folytatódott a pár éve már megfigyelhető trend, miszerint a másodlagos, illetve középkategóriás márkák több drágább prémium nyári gumit utasítottak maguk mögé kiváló teljesítményeikkel. Míg a furgon nyári gumik tesztjei megdöbbentő eredményt hoztak.
Jelen cikkben a kisebbik méretet, a 185/65 R15-öt teszteredményeit ismertetjük, a 16 megvizsgált abroncsból 2 kapott 'jó' értékelést, míg 14 'megfelelőt'.
Idén a győztes a Michelin Pilot Sport 4 lett, de nagyon szoros eredménnyel követte a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi. Nézzük most át a Goodyear teszt eredményeit.A német autós magazin 53 különböző népszerű gumimárkát vásárolt be a 225 45 R17-es méretből, ezt a viszonylag nagy számot redukálta le 20 darabra oly módon, hogy száraz és nedves fékteszteknek vetették alá mindegyik nyári gumit, majd csak a legjobb húszat engedték tovább az alapos tesztelésre.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi teszt eredményei száraz és nedves felületeken
A száraz felületeken végrehajtott tesztek első fázisa a féktávok hosszának méréséből és rangsorolásából állt. Itt a Pilot Sport 4 lett az első ((34,2m), míg a Goodyear (34,7m) mindössze fél méterrel elmaradva a második helyet szerezte meg.
A száraz kezelhetőségi vizsgálatokat végsebesség tekintetében rangsorolták, a leggyengébb és legjobb nyári gumi között csak 3 km/h volt a különbség, az első a Pirelli P Zero lett, az Eagle F1 Asymmetric 5 a 9. helyen futott be.
A nedves felületű vizsgálatok első részében ugyancsak a féktávok hosszának megmérését végezték el, itt a Hankook Ventus S1 evo 3 volt az első (28,7m), a Goodyear a második lett (28,8m) 10 cm-rel lemaradva.
A nedves kezelhetőségi teszteken a legjobb és leggyengébb között 6 km/h különbség volt, itt a Michelin győzedelmeskedett, az Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi az 5. helyen végzett.
Az egyenes vonalú aquaplaning méréseken az első és utolsó között 9 km/h különbség volt, a Michelin lett az első, míg a Goodyear a 8. helyen végzett.
A gördülési ellenállás, a zajszint mérés és a komfort vizsgálatok
Az üzemanyag takarékosság, avagy gördülési ellenállás teszteken a Bridgestone Turanza T005 nyári gumi lett első, a Eagle F1 Asymmetric 5 a 14. helyen végzett.
A zajszint méréseken az első és az utolsó között 3,5 dB különbség volt, a legcsendesebb nyári gumi a Nokian WetProof lett, míg a Goodyear a 14 helyre került.
A tesztelők szubjektív értékelésén alapuló komfort vizsgálatokon a legtöbb pontot a Michelin kapta (9p), a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi 6 pontot szerzett.
A futásteljesítmény és az ár/érték arány meghatározása
A tartósság, avagy a futásteljesítmény tekintetében a Michelin abroncsait nehéz legyőzni, a Goodyear kiváló prémium termékének most mégis sikerült, és így az első helyet szerezte meg a tiszteletet parancsoló 54 210 kilométer hosszú teljesítményével.
Az ár érték arányának meghatározása egyszerű képlet alapján történt, miszerint a nyári gumik árát osztották el a megtehető kilométerek számával. Ebben a szegmensben a rendkívül olcsó Sava Intensa UHP 2 hozta el az első helyet, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi a tizenharmadik lett.