GOODYEAR VECTOR 4SEASONS GEN-3 255/35R20 97W NÉGYÉVSZAKOS gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 255/35R20
- Idény: Négyévszakos
- Márka: GOODYEAR
- Mintázat: VECTOR 4SEASONS GEN-3
- Cikkszám: GDY594131
- Terhelés index (LI): 97
- Sebesség index (SI): W
-
111 130 Ft
Paraméterek
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
Goodyear márkatörténet
A Goodyear Tire & Rubber Company 1898-ban kezdte meg a mûködését, amikor Frank Seiberling - az egyik sógorától kölcsönkért pénzen - megvásárolta a társaság elsõ üzemét. A gumit és a pamutot a világ másik felérõl kellett szállítani egy olyan tenger (vízi szállítási lehetõség) nélküli városba, amely kizárólag korlátozott vasúti szállítási lehetõséggel rendelkezett.
1839 fordulópont az gumi gyártás történetében: Charles Goodyear egy szerencsés véletlent követõen találta meg a megoldást, amikor feltalálta a vulkanizálást. Ennek során kaucsuk és kén keverékébõl hõ hatására rugalmas anyag (gumi) keletkezik. A kaucsukot tulajdonságai már száz éve nélkülözhetetlenné tették a gumi abroncs gyártásában, amely a világ kaucsukfelhasználásának 70%-át teszi ki.Seiberling a bátor pionírról, Charles Goodyear-rõl nevezte el a társaságot, aki a vulkanizálást fedezte fel. Seiberling vezette be a jellegzetes szárnyas-láb kereskedelmi védjegyet is, amely szimbolikus kapcsolatot jelent a társaság múltjával.
A gumigyártól ...
A Goodyear mindössze 13 munkással kezdte meg a termelést, termékskálájába a kerékpár- és hintó gumiabroncsok, lópatkó gumipárnák és pókerzsetonok tartoztak. Az elsõ teljes havi üzleti tevékenység után a Goodyear értékesítése 8.246 USA dollárra rúgott. Az elsõ kerékpár gumiabroncs 1898-as elkészítését követõen, a Goodyear arra törekedett, hogy a világ legnagyobb gumiabroncs társasága legyen, és ezt a címet 1916-ban ki is érdemelte, ekkor a következõ szlogent választotta magának: "A Goodyear gumiabroncsokon több ember utazik, mint bármely más típuson". A cég 1926-ra a világ legnagyobb gumiipari társaság lett. Ezek a legendás korai évek határozták meg azt a Goodyear alaphangot, amely azóta is folyamatosan érezhetõ a társaság- és a megrendelõivel kialakított kapcsolat minden aspektusán.
... a világmárkáig
Amikor manapság végignézzük a globális Goodyear márkát - annak több ezer áttörésnek számító ötletével, innovációjával, új találmányával, kiváló minõségû termékével és áttörést jelentõ fejlesztésével - a Goodyear alapítóinak merész, újító és józanul gondolkodó jellemét láthatjuk magunk elõtt. Manapság a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt.
A Goodyear márkájú gumiabroncsokon kívül, a társaság több más, jól ismert és elfogadott márkát is gyárt, ezek a Dunlop, Kelly, Fulda, Lee, Sava és Debica. A cég nem gumiabronccsal foglalkozó egységei a különbözõ gépjármû- és ipari piacokat látják el gumitermékekkel és polimerekkel.
A történet egy-egy nagy pillanata
2000
A Goodyear a Treadco céggel megalakított vegyes vállalat révén, a világ legnagyobb tehergépjármû gumiabroncs szolgáltatójává vált.Ezen társulásnak köszönhetõen, a két társaság a Goodyear és a Treadco USA-beli tehergépkocsi gumiabroncs szolgáltatásai és újra-futózási üzletei egyesítésre kerültek, melynek következtében a Goodyear és a Treadco egy olyan hálózat hozott létre, amely majdnem 200 szervizközpontot és 77 újrafutózó üzemet foglal magába.
2001
A Goodyear megbízást kap az ASCAR - amely a NASCAR angliai megfelelõje - részére történõ gumiabroncs szállításra, ahol az európai közönség elsõ alkalommal láthat 170 mph sebességû ovál pályán zajló versenyt. A híres, nedves idõjárási viszonyokra alkalmas Goodyear Eagle gumiabroncsok segítségével az ASCAR-ok elsõ alkalommal versenyezhetnek esõs idõben is.
2002
Az új Goodyear Eagle F1 gumiabroncs megnyeri az Evo Magazine gumiabroncs tesztjét, bebizonyítva ezzel, hogy verseny-gumiabroncs-inspirálású konstrukciója az utakon is nyerõ tud lenni.
2003
A Goodyear elindította a TireManager.A Tire Manager egy optimalizált internetes eszköz, amely mind a Goodyear ügyfeleinek, mind a kereskedõinek magasabb szintû ügyfélszolgálatot tesz lehetõvé.
2004
Goodyear UltraGrip 6 - Ott is tapad, ahol más abroncsok már nem. A téli vezetés etalonja. A Goodyear UltraGrip 6 új szabványokat teremt a teljesítmény területén, valamint fokozott biztonságot, vezérlést, kormányozhatóságot és tapadást biztosít nedves, száraz, havas és jeges körülmények között egyaránt
Goodyear Hydra-Grip - Ugyanúgy tapad nedves felületen, mint szárazon. A szabadalmaztatott profiltechnológiának köszönhetõen ezek az abroncsok fékezéskor - még esõtõl nedves, veszélyes helyzetekben is - jelentõsen javított úttapadást biztosítanak. Jöhet esõ vagy napsütés, a Goodyear HydraGrip garantálja a biztonságos megérkezést.
2005
Goodyear Excellence - az új három az egyben teljesítményabroncs. Biztonság, kényelem és teljesítmény A forradalmi Goodyear Excellence abroncs egyetlen abroncsban három technológiát testesít meg. Tökéletes kezelhetõség és kivételes kényelem mellett a lehetõ legbiztonságosabb vezetést biztosítja.
Forrás: http://www.goodyear.com
Prémium abroncsok Amerikából: Goodyear
A Goodyear méltán tartozik a világ élvonalába tartozó, prémium márkák közé. A cégcsoport számos kedvező, közép és prémium márkát birtokol, de a saját márkája, a Goodyeart a legjobbak között tartják számon. Neves autógyárak használják első szerelésként a Goodyear abroncsokat, mint a Porsche, a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW, a Volkswagen, vagy a Ford. A termékpalettájuk meglehetősen széles, nemcsak személyautókra, de motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre is gyártanak abroncsokat.
A cég története 1898-ban indult, amikor Frank Seiberling megalapította a Goodyear Tire & Rubber Company-t 3500 dollár kölcsönből. A cég és a márka is Charles Goodyear-ról kapta a nevét a nevét, ő találta fel a vulkanizálás folyamatát. A Goodyear története innen szépen ívelt felfelé, nemcsak a közutakon, de a versenypályákon is képviselteti magát, sőt, a Goodyear gumik már a Holdon is jártak. A Goodyear jelenleg a világ egyik legnagyobb abroncsgyáraként van nyilvántartva, és szinte minden országban értékesítik az abroncsaikat.
A Goodyear téli és nyár abroncsai a 2021-es abroncsteszteken
A Goodyear abroncsok minden évben képviseltetik magukat a legnevesebb abroncsteszteken és az idei évben sem volt ez másként. A nyári gumi teszteken idén a Goodyear Efficient Grip Performance 2 2020-as, és a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 2019-es új modellje képviseltette magát, és mindkettő szép eredményeket ért el. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 tesztgyőztesként végezett a az Autozeitung tesztjén, de az Autobild teszten is nagyon jó minősítéssel végzett.
A téli gumi teszten idén a Goodyear UltraGrip 9+ és a GoodYear UltraGrip Performance+2019-es új modelljei is bizonyíthattak már. A GoodYear UltraGrip Performance+ az ADAC teszten szerezte meg a 3. helyet a 225/50 R17 méretkategóriában, míg a Goodyear UltraGrip 9+ a hazai Használtautó.hu tesztjén végzett az első helyen. Az Autobild tesztek még váratnak magukra, ugyanakkor már ebből is látszik, hogy a Goodyear nem véletlenül tartozik a legjobb márkák közé.
Négyévszakos gumik a Goodyear kínálatából
A Goodyear négyévszakos abroncsai tökéletesen illenek a prémium kategóriába, és bár a négyévszakos abroncsok mindig kompromisszumok árán jönnek létre, a Goodyear abroncsai ebben a tekintetben is a maximumot nyújtják. Ezt az abroncstesztek eredménye is bizonyítja, GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 az idei Autobild teszten a 4. helyet és egy példaszerű minősítést szerzett, ami pontos képet adhat a minőségéről. A vásárlói vélemények is nagyon jók, bizonyítva, hogy a Goodyear valóban értéket és minőséget képvisel.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 255 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 97 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 594131 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | C (73) |
Peremvédelem | FP |
Súly index: 97
A terhelési index egy rendkívül fontos adat, amit mindig figyelembe kell vennünk új autógumi vásárlásakor. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik a gyártók, ez pedig az angol Loading Index kifejezésből jött. A gumin lévő LI szám a gumiabroncs megadott maximális terhelhetőségét mutatja meg kilogrammban kifejezve. Az LI 96 terhelési indexű gumiabroncsokat a gyártók a legtöbb esetben nagyobb járművekre szokta ajánlani, melyeknek viszonylag nagy teherbírási kapacitásra van szükségük. Ezek az abroncsok ideálisak lehetnek teherautók, SUV-o, furgonok, illetve nehéz tehergépjárművek számára egyaránt. Az LI 97 jelzés azt mutatja meg, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelése 730 kg. Ez a szám mindig egy kerékre értendő, ha az adott jármű teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor ezt a számot kell a kerekek számával megszorozni.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)