DUNLOP SP WINTER SPORT 3D 225/35R19 88W TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 225/35R19
- Idény: Téli gumi
- Márka: DUNLOP
- Mintázat: SP WINTER SPORT 3D
- Cikkszám: DUN548502
- Terhelés index (LI): 88
- Sebesség index (SI): W
-
86 755 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
A Dunlop története
1888 - Egy véletlen folytán a Belfastban élõ John Boy Dunlop feltalálja a pneumatikus kerékgumit.
1889 - J.B.Dunlop létrehozza a Pneumatic Tyre Company and Booth\'s Cycle Agency-t, mely rövidesen átalakul, s a Dunlop Rubber Company Ltd. nevet veszi fel.
1907 - A Dunlop belép a sport üzletbe, golflabdák gyártásába kezd.
1917 - Az elsõ Dunlop teniszütõ megjelenése.
www.lhsport.hu
A Dunlop immár több, mint 120 éve érzi az utatJohn Boyd Dunlop, az elsõ pneumatikus gumiabroncs feltalálója
Még 1888-ban történt, hogy John Boyd Dunlop, egy Belfastban élõ skót állatorvos fia triciklijén a tömör gumikat vékony gumiszalagokra cserélte le, amelyeket összeragasztott és levegõt pumpált a belsejükbe. Ez volt az elsõ lépés a Dunlop megszületésében, amely a világ legismertebb termékeinek egyikét forgalmazza.Kicsivel késõbb J.B. Dunlop rájött, hogy az összetákolt abroncsok átalakításával forradalmasíthatja a világ közlekedését. Hányan tudnak ma arról, hogy a vezetési élmény és biztonság egy kisfiúnak és triciklijének köszönhetõ?Ma a Dunlop pneumatikus gumiabroncs már több mint 120 éves.
A Dunlop megünnepli ezt a sikertörténetet és azt a különleges szerepet, amit a Dunlop a gumiabroncsok teljesítményének javításában játszott az évek során.A Dunlop gumiabroncsok története elválaszthatatlanul összekapcsolódott a vállalat által bevezetett újításokkal. A történelem összefonódott a Dunlop elkötelezettségével a motorversenyek minden fajtája iránt, mert a versenyzéshez kifejlesztett megoldások alkalmazása a mindennapi közlekedésre szánt abroncsokban egy olyan tradíció, amely már kezdetektõl jellemzi a Dunlop vállalatot.
Az eltelt több mint 120 év során a Dunlop kivételes eredményeket ért el a versenypályákon, közte 34 gyõzelmet a híres Le Mans-i 24 órás megbízhatósági autóversenyen.Napjainkban a Dunlop továbbra is számos két és négy keréken zajló verseny résztvevõje világszerte. A Dunlop több, mint 120 alatt elért innovációi és a vállalat sikere a motorsportban biztosították, hogy a márka páratlan elismertséget szerezzen az autók és motorok rajongói között.
A Dunlop kizárólagos beszállítója a Jaguar legerõsebb autóinak, az XKR-nek és az XFR-nek
A Dunlop és a Jaguar közötti sikeres együttmûködésnek hosszú története van.A két ikonként tisztelt nemzetközi márka a Dunlop és a Jaguar szinte a kezdetektõl egyesítette erejét a versenyek megnyerése és a vásárlók igazi vezetési élmény iránti igényeinek kielégítése céljából. A gyenge kezdettõl indulva és napjaink motorsportban elért sikereiig, valamint a Jaguar felsõkategóriás autóinak ultranagy teljesítményû Dunlop abroncsokkal való felszereléséig eljutva a Dunlop valóra váltotta szlogenjét: \"Touch technológia - érezd az utat\".
Az együttmûködés legfrissebb példája a Jaguar legújabb nagyteljesítményû fejlesztése, a Jaguar XKR és az XFR. Ez az erõs Jaguar egy 5,0 literes turbófeltöltõs V8 motorral és Dunlop SP Sport Maxx gumiabronccsal van felszerelveA kiváló motorok erejének útra juttatásához a Jaguar 100%-ban a Dunlop Sport Maxxot választotta. A kiváló teljesítményû, különösen a száraz úton való kezelhetõség tekintetében élenjáró Dunlop Sport Maxx luxus sportautókhoz készült, de tuningolt autóknál használható méretekben is kapható.
Forrás: www.dunlop-tires.com
Prémium abroncs Észak-Írországból: Dunlop
A Dunlop abroncsmárka méltán tartozik a prémium kategóriába. A Dunlop története Belfastból indult 1888 elején, amikor is John Boyn Dunlop fejéből kipattant a tömlős gumiabroncs gondolata. Eredetileg a fia triciklijére próbált tömlős gumit szerelni, melynek fém kerekei voltak, és az első próba egy slag volt. Természetes a slag nem vált be, mint gumiabroncs, viszont John Boyn Dunlop útja elindult az abroncsgyártás felé. Először kerékpárokra gyártott abroncs, majd motorokra is. A gyár 1890-ben megnyílt gyár Dublinban, később a Dunlopnak Hanauban is lett gyára.
A márka hamar híres lett, és előbb Franciaországban, majd Kanadában is árulni kezdték a Dunlop abroncsokat. Az elmúlt évszázad során a Dunlop terjeszkedett, és jelenleg a világ minden táján értékesíti az abroncsait. A cég és a márka 1999-ben került a Goodyear tulajdonába, ugyanakkor a gyárak változatlan formában tovább gyártják, fejlesztik és értékesítik a Dunlop abroncsokat, melyek mára a prémium kategóriát erősítik, és jelentős minőséget képviselnek az abroncspiacon. A nemzetközi tesztek is ezt bizonyítják.
Hogyan teljesítettek idén a Dunlop abroncsok a nemzetközi abroncsteszteken?
A Dunlop abroncsai minden évben előkerülnek a nemzetközi abroncsteszteken, és meglehetősen jó eredményeket érnek el. Idén a Dunlop SP Sport MAXX RT2 bizonyíthatott a teszteken, először az ADAC teszten a 225/50 R17 méretkategóriába, ahol a 6. helyre rangsorolták. Az Autozeitung a 225/40 R18 méretkategóriában vizsgálta, itt egy 8. helyet sikerült szereznie. A tavalyi évben a Dunlop Sport BluResponse hozott hasonlóan jó eredményeket.
Bár az idei téli gumi tesztek eredményeire még várni kell, hiszen folynak a tesztelések, azért egy-két teszt eredménye már napvilágra került, köztük a ADAC teszt 225/50 R17 méretkategória eredménye, ahol a Dunlop Winter Sport 5 a legjobb lett, és egy jó+ minősítéssel is gazdagodott. Az Autobild teszt részeredménye is nyilvános már a 205/55 R16 méret esetében, ahol 50 abroncs közül a Dunlop Winter Sport 5 a 2. helyen jutott a legjobb 20-ba.
Amit a négyévszakos Dunlop abroncsokról tudni érdemes
Bár a Dunlop négyévszakis abroncsi is debütáltak már nemzetközi abroncsteszten, a legfrissebb eredmény 2016-ból származik, azóta egyik teszten sem került előtérbe. Akkor a Dunlop Grandtrek ST1 nyújtott jó teljesítményt a 215/60 R16 méretkategóriában. Azóta leginkább csak a vásárlói véleményekre hagyatkozhatunk, de ezek meglehetősen pozitívak a Dunlop négyévszakos abroncsairól. A Dunlop egy prémium márka, és hozza is azokat a tulajdonságokat, amit egy prémium abroncstól el is várhatunk.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 225 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 88 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 548502 |
Fogyasztás | E |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | MFS |
Súly index: 88
Az autógumi súlyindexe (LI) nevezhető egy speciális mutatószámnak, mely a gumiabroncs oldalfalán van feltüntetve. Ez az egyik legfontosabb mechanikai tulajdonságára, az abroncs terhelhetőségére vonatkozóan ad tájékoztatást az autóvezetők számára. A terhelési indexet angolul Loading Indexnek nevezik, innen jön az „LI” rövidítés. Fontos, hogy ezt az LI értéket mindig egyenként, abroncsoként kell számolni. Ha egy gumiabroncs terhelési indexe LI 88, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelése 560 kg. Ez a jelölés már egy magasabb terhelési kapacitásnak felel meg, ez pedig azt jelenti, hogy az adott abroncs képes igen nagy terhelést is elviselni. Ezek a gumiabroncsok általában nagyobb járművek, teherautók, illetve terepjárók számára lett kifejlesztve. Gumiabroncs vásárlása során fontos, hogy kövessük a gyártói ajánlásokat, és mindig ellenőriznünk kell azt is, hogy az adott gumi valóban megfelel-e a jármű terhelési kapacitásának.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: E
Egy gumiabroncs üzemanyag-takarékossága befolyásolhatja azt, hogy melyik abroncs mellett tesszük le végül a voksunkat. Fontos tudni, hogy ha egy abroncs üzemanyag hatékonysága „E” -jelöléssel rendelkezik, akkor az valójában annyit jelent, hogy az adott guminak igen alacsony az üzemanyag-takarékossága.
Az üzemanyag-hatékonysági jelölést az EU-s abroncsjelölésen tüntetik fel az abroncsgyártó cégek, innen pedig le tudjuk olvasni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen fontosabb tulajdonságokkal rendelkezik. Az „E” -jelölés ebben az esetben a leggyengébb osztályzatot jelenti, ha az üzemanyag takarékosságról van szó. Ez pedig lényegében annyit jelent, hogy ez a gumi jóval több üzemanyagot fog elfogyasztani, mint egy „A”, vagy „B”, vagy akár egy „C” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)