CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 860 S 205/55R16 91H TÉLI gumiabroncs
0 vélemény
- Méret: 205/55R16
- Idény: Téli gumi
- Márka: CONTINENTAL
- Mintázat: WINTERCONTACT TS 860 S
- Cikkszám: CON03553000000
- Terhelés index (LI): 91
- Sebesség index (SI): H
-
51 820 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
A Continental története
A Continental 1871-ben alakult meg Hannoverben, és az elmúlt 137 évet töretlen fejlõdéssel és növekedéssel töltöltte, így válhatott a világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártójává.
A Continental elsõsorban gumi-, és gumirozott termékek gyártására alakult, a jármûipar, és kerékpár gyártás számára.
1882-tõl a Continental márkajelzése az ágaskodó ló.Az 1950-es években a Continental gumiabroncs gyártó vitte be a köztudatba az M + S (Mud + Snow) jelölésû 4 évszakos gumikat a téli autózás számára elfogadott gumi közé.
1892: A Continental az elsõ német gumigyár, aki tömlõs gumit fejleszt a kerékpárokhoz.
1900-ban az elsõ német léghajó, az LZ 1 szigeteléséhez is Continental anyagokat használtak.
1904-ben a Continental kifejlesztette az elsõ mintázattal ellátott futófelületû gumiabroncsát.
1971-ben a Continental felépítette európa legnagyobb tömlõgyárát, és az egész iparágát Hannoverbõl Korbachba költöztette.
1979-ben a Continental megvásárolta az amerikai Uniroyal európai gumi iparágát, ezzel tovább bõvítette a piaci részesedését Európában.
1985-ben az osztrák Semperit gumigyárat is felvásárolta a Continental.
1987-ben a Continental a tengerentúli General Tyre Inc.-t is bekebelezte, 2001-tõl a cég Continental Tire North America néven szerepel az USA-ban.
A Continental az 1991-ben elsõként jelentkezett környezetbarát gumival, ContiEcoContact néven.
1993-ra már több mint 2000-es viszonteladói, és franchise hálózattal rendelkezik a Continental, és többek között a neves cseh abroncsgyártó a Barum is a cégcsoporthoz tartozik.
2002-tõl a Coninental és a Bridgestone, egyesítették erõiket a defekttûrõ abroncsok fejlesztésének terén.Ezeket a defekttûrõ technológiával készült abroncsok a Flat Run System elnevezésû rendszer fémjelzi.
A Continental gumiabroncs termékválasztéka az gépkocsigyártás teljes palettáját lefedi, a hagyományos abroncsoktól kezdve akár a defekttûrõ vagy terepjáró abroncsokat tekintve. Termékei között számos felsõ- és középkategóriás autógyártó által jóváhagyott elsõ szerelésû abroncs található.
A Continental 2008-as fejlesztése a a SELF-SEALING , (magától záródó) defekttûrõ gumiabroncs.
A self-sealing technológiával készült abroncsok esetén, a futófelület alatt közvetlenül elhelyezkedõ védõrétegnek köszönehõen, ezek a gumik, akár 5mm átmérõjû szög vagy egyéb éles tárgy okozta lyukat is azonnal bezárnak, és biztosítják a balesetmentes továbbhaladást.
Német precizitás, prémium minőség: Continental
A Continental abroncsok vezető helyet képviselnek az abroncsmárkák piacán. A prémium kategóriát erősítő német márka már 1800-as évektől létezik. Kilenc hannoveri illetőségű bankár és gyáriparos alapította 300 ezer talléros alaptőkével, ami meglehetősen jó befektetésnek bizonyult, ugyanis a cég értéke már meghaladja a 6,3 millió eurót. A Continental termékpalettája meglehetősen széles, közel 500 különböző abroncsot gyártanak, ennek köszönhetően pedig az európai autógyárak előszeretettel használják első szerelésként az abroncsaikat.
Olyan autómárkák gördülnek le Continental abroncsokon le a gyártószalagról, mint az Audi, a BMW, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Mercedes-Benz, a Porsche, vagy a Tesla. A méretkategória is meglehetősen széles, 3-tól egészen 23 colig minden átmérő megtalálható. A Continental nem köt kompromisszumot, az abroncsaik minden tekintetben a maximumot nyújtják, legyen jó téli abroncsról, nyári gumiról vagy négyévszakos szettről. Az eredményeiket nemcsak euróban, de teszteredményekben is le tudjuk mérni, hiszen állandó szereplői az éves abroncsteszteknek.
Hogyan szerepelnek a Continental abroncsok az idei abroncsteszteken?
A Continental abroncsok idén sem okoztak csalódást az éves abroncs teszteken. Először a nyári gumikat vizsgálták tavasszal, ahol a Continental SportContact 6, a Continental PremiumContact 6 és a Continental PremiumContact 5 is megmérettetésre került. Ahogyan az várható volt, mindhárom abroncs, számos elismerést, példaszerű és nagyon jó minősítést, és számos külön díjat zsebelhetett be. A Continental SportContact 6 több méretkategóriában is bizonyított az Autobild teszten, a 255/35 R19 méretben a negyedik, míg 265/35 R20 méretben a második helyet szerezte meg.
A téli abroncsok is hasonlóan jó eredményt értek el, már ami az eddig nyilvánosságra került teszteredményekből látszik. A tesztek ugyan még folynak, de az AutoMotorSport téli abroncsteszt eredménye 195/55 R16 méretkategóriában már nyilvános, ahol a Continental WinterContact TS 870 2021-es új modellje 2. helyen zárt. Az Autobild esetében már a legjobb 20-ba jutó abroncsok listáját nézhetjük meg, ahol az új modell a 4. helyen jutott tovább, tehát várhatóan a dobogó közelében fogja zárni a tesztet.
Continental négyévszakos abroncsokról
A Continental nemcsak téli és nyári gumik esetében bizonyította már, hogy igenis helye van a prémium kategóriában, hanem a négyévszakos abroncsok esetében is. Idén a Continental AllSeasonContact SUV bizonyította a nemzetközi teszteken, hogy a minden évszakban használható abroncsok között is a legjobbak között a helye, amit egy 4. hellyel bizonyított is. A Continental abroncsokkal mindenképp érdemes számolni, ha minőségi abroncsot keresünk.
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 205 |
Arány | 55 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 91 |
Sebesség index (SI) | H |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Igen |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 03553000000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
OE | BMW |
Súly index: 91
A terhelési index / súly index megmutatja az autógumi maximális terhelhetőségét. Azt a kilogrammban meghatározott értéket, melyet még elbír az adott gumiabroncs károsodás nélkül. Ezt az értéket nagyon fontos szem előtt tartanunk akkor, ha a szeretett járművünkre valamilyen oknál fogva új gumiabroncsot kell vásárolnunk. A gumiabroncsok súly indexének (LI) értékelésekor fontos tudnunk, hogy a megadott érték csak megfelelő guminyomás mellett lesz érvényes, illetve lényeges még azt is tudni, hogy ez az érték kerekenként értendő. A 91-es LI értékhez már nagyobb súlykorlát köthető, ilyen súly index-el az adott abroncs maximális terhelhetősége már 615 kg. Ha a gépjárművünk teljes terhelhetőségére vagyunk kíváncsiak, akkor egy négykerekű járműnél ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. 615*4=2640 kilogrammig terhelhetők együtt az adott gumiabroncsok.
Sebesség index : H
A gumiabroncsok oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve annak érdekében, hogy mindenki tisztába legyen az adott abroncs tulajdonságaival. Ennek köszönhetően innen tudjuk többek között a sebességindexet is leolvasni, amelyet a gyártók mindig egy betűjelöléssel határoznak meg. A sebességindex (rövidítve: SI) megmutatja, hogy a gumiabroncs mennyire terhelhető, milyen maximálisa sebességgel használható biztonságosan. A „H” -jelölés azt mutatja meg, hogy a gumi legfeljebb 210km/órás sebességet tud probléma nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben ideális választás lehet közepes sebességű gépjárművek esetében, de a gyártó ajánlásait, illetve a vezetési körülményeket minden esetben szem előtt kell tartanunk gumiabroncs vásárlása során.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)