Teljesítmény, kedvező ár, kiváló paraméterek? Milyen nyári gumit vegyünk a Suzuki S-Crossra?

172 megtekintés

A személyautók, így a Suzuki S-Cross számára kínált nyári gumik széles skálán mozognak. Már ami az árukat, illetve a minőségüket illeti. Választani nem könnyű, és érdemes rászánni az időt a keresgélésre. Az ár nem minden, de abban sem lehetünk biztosak, hogy a prémium ár prémium minőséget takar. Aki Suzuki S-Crossra keres nyári gumit, érdemes felmérnie a saját igényeit, lehetőségeit, aztán pedig szemrevételezni a kínálatot. Persze az alapadatok, melyek szerepelnek az uniós egységes címkén, már jelentenek valamit, de ezen kívül az sem árt, ha elolvasunk egy-két cikket, tesztet, hogy pontosabb képet kaphassunk. A német autóklub, az ADAC rendszeresen teszteli az abroncsokat, az általuk felállított rangsor jó kiindulópont lehet a választásnál. 

 

Keressük meg a pontos méretet, ha Suzuki S-Crossra keresünk nyári gumit

Hisz nincs egységes méret, attól függ, hogy az autót mikor gyártották és milyen kivitelben. A pontos méretválasztás nagyon fontos, enélkül ne is keresgéljünk, hisz a gyártó által megadott méretű abroncs az, ami az autóra való, ez ilyen egyszerű. A 2013 és 2017 között gyártott S-Crossokra a 205/60 R16 és a 205/50 R17 abroncs a jó, ez a kiviteltől függ. Míg a 2017 után gyártottak esetében a 215/60 R16, illetve a 215/55 R17 méretű abroncsok között keresgéljünk. Ha nem tudjuk a pontos méretet, akkor inkább keressük meg, de ebben az internet is segítségünkre lehet, ez esetben az autó paramétereit kell ismerni. Nem csak a webáruházak, az egyes gumigyártók honlapjai is segíthetnek a pontos méret kiválasztásában. 

 

Milyen legyen a nyári gumi az S-Crossra? Defekttűrő? Megerősített? 

Két viszonylag új szempont. Hisz ha a méretet kiválasztottuk, vannak még kérdések, mint például a súlyindex vagy a sebességindex. Ezeken kívül pedig választhatunk megerősített abroncsokat és olyanokat is, melyekkel defekt esetén még tehetünk pár kilométert addig, amíg el nem érünk a kerékcseréhez biztonságos és alkalmas helyre. A városi terepjárók számára gyártott abroncsok általában eleve erős szerkezetűek, hogy bírják a terhelést. 

Nagy nevek, középkategória, olcsó, de jó gumik? 

Az abroncsgyártó óriások sorra érkeznek az újabb és újabb fejlesztésekkel, az összkerék-meghajtású abroncsok számára is. Egyre több innováció, egyre jobb teljesítmény, ezeket elvárhatjuk a Michelin, a Pirelli, a Continental, a Bridgestone abroncsoktól. De ez nem jelenti azt, hogy a középkategória szereplőire ne lehetne számítani. Ár-érték arányban kiváló választás lehet egy középkategóriás abroncs, mint például egy Hankook. Sőt, a teszteken nem mindig a legdrágább gumik szerepelnek a legjobban, érdemes ennek is utánanézni. És hogy mi a helyzet az olcsó, „névtelen” gumikkal? Nos, egyéni döntés kérdése. Ezek az abroncsok megfelelnek a követelményeknek, vannak köztük igazán jó teljesítményű gumik is, a legtöbb ilyen márka pedig valamelyik nagyobb leányvállalataként működik, tehát a fejlesztések, az innováció ide is eljut, itt is jelen van. Egy abroncs árát nagymértékben befolyásolja az is, hogy hol gyártották, így egy kelet-ázsiai, kínai vagy dél-koreai abroncs előállítási költsége mindig is alacsonyabb lesz, mint például egy francia gumié. Nem csak azért, mert a gumigyártáshoz szükséges alapanyag közelebb van, hanem azért is, mert a munkaerő nagyságrendekkel olcsóbb. 

Az ár tehát csak az egyik szempont, az egyik tényező. Ott van még a felhasználás kérdése, hisz aki nem gyakran, és nem hosszú távokon használja Suzuki S-Crossát, nem megy vele hosszú távolságokon, akár hegyekben, extrémebb terepen, annak nem feltétlenül szükséges megvásárolnia a legmodernebb, legdrágább, terepen is kiválóan alkalmazható abroncsot. 

A címke is segít, de fontosak a tesztek is

Ha valaki elkötelezett valamely abroncsgyártó mellett, mert terméke már bevált számára, valószínűleg nem szívesen vált. Vannak azonban olyanok, akik folyamatosan keresgélnek. Akármelyik csoportba is tartozzon valaki, érdemes alaposan meggondolni az abroncsválasztást. A nagyobb gyártók mögött természetesen több pénz, több kutatás-fejlesztés és több tesztelés áll, de ez nem jelenti azt, hogy a kisebb gyártók abroncsai nem felelnének meg a közlekedés feltételeinek. Hisz forgalomban vannak, meg lehet vásárolni őket. Az abroncsvásárlásnál érdemes számításba venni, hogy nem egy szezonra, hanem több évre vásároljuk, egy átlagos nyári gumival 60 ezer kilométert autózik egy átlagos felhasználó. Ha így nézzük, lehetséges, hogy érdemesebb befektetni egy jobb minőségű nyári gumiba. 

 

A címkét mindig nézzük meg, hisz az alapinformációk ebből derülnek ki, hogy az abroncs milyen paraméterekkel rendelkezik, hogy mennyire üzemanyagtakarékos, ennek akkor van nagyobb jelentősége, ha többet autózunk. Aztán az is fontos, hogy a nedves úton, hogy fékezhető, mint ahogy az is, hogy csendes-e vagy zajos. A címke tehát fontos, de ugyanilyen fontosak a tesztek és a felhasználói vélemények is. Ha pedig megvan a tökéletes választás, irány a webáruház, ahol megvehetjük a nekünk megfelelő nyári gumit Suzuki S-Cross autónkra. 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354