Személygépkocsira és kisteherautóra is alkalmas a 165/70 R14 téli gumi

243 megtekintés

Középkategóriás személyautókra 165/70 R14 téli gumi

Majdnem azt lehetne mondani, hogy minden gyártó gyárt ebben a méretben. A középkategóriára jellemző, hogy elég olcsóak a gumik – könnyen össze is lehet keverni, hogy budget vagy középkategória az, amiről beszélnek –, bárki számára megvásárolhatóak, de a minőségben is közepesnek mondhatóak. Néhány minta egy-egy tulajdonságban kiemelkedik, de alapjában véve nagyjából mindegyik E vagy F kategória az üzemanyag-hatékonyság terén – bár egy középkategóriás abroncstól nem nagyon lehet elvárni, hogy spóroljon nekünk –, és E, F, C között váltakoznak a nedves úton való tapadás tekintetében. A C jelölés azonban már elég jónak bizonyul, tehát az az abroncs már kellő biztonságot képes nyújtani.

C kategóriába sorolódik például a Laufenn LW31, A Nexen Winguard Sowg WH2, a Falken H S449, a Sebring Formula Snow S6, a Matador MP54 Sibir Snow, de üdvözölhetünk itt olyan középkategóriás abroncsokat is, amelyek már kissé jobbak, fejlettebbek, minőségesebbek, tehát amelyek a középkategóriában is feljebb állnak – sajnos azonban ezek sem képesek még átlépni a C jelölést. Ide tartozik a Hankook W452, a Toyo S943 Snowprox, a Firestone Winterhawk3. A Toyo S943 165/70 R14 téli gumi méret egyébként üzemanyag-hatékonyság terén is kimagaslik a többi közül, hiszen eléri a C kategóriát, ami már a prémium kategóriához közelít.

Prémium kategória jellemzői – de melyiket vásároljuk meg?

165/70 R14 téli gumiAzt említettük a cikk elején, hogy nem sokan vásárolnak a 165/70 R14 téli gumi méretből prémium kategóriás abroncsot, de azért megemlítenénk, hogy vannak olyan gyárak, amelyek gyártanak ebben a méretben is, ha netán valakinek mégis erre lenne szüksége. Ezek már főleg B és C jelölést érdemeltek ki a tesztek során a nedves úton való féktáv tekintetében, és némelyik már üzemanyag-hatékonyság terén is jobb eredményeket mutat fel, kiemelkednek azonban a zajszint tekintetében, hiszen nem nagyon lépik már át a 69-70 dB-es értéket.

A legjobb ezek közül is a Dunlop SPWinterResponse2, amely a 65 dB-es zajszinttel a legcsendesebb, B érték a tapadás és C érték az üzemanyag-hatékonyság – kiváló abroncsról van szó, amely még árban sem annyival sokkal több, mint a középkategóriások. A Pirelli Snowcontrol3 és Snowcontrol2 is jó eredményekkel rendelkezik, a Continental TS850 csak az üzemanyag-hatékonyság terén marad el, a Michelin Alpin A4 is jónak bizonyul, de a Goodyear UG9 sem marad el. A Nokian WR D3 és a Vredestein Snowtrac5 is megközelíti a nagyobb márkákat.

Kisteherautóra 165/70 R14 téli gumi méret – mi a különbség?

A kisteherautók is egyre elterjedtebbek, nem hagyhatjuk ki tehát ezeket az abroncs mintákat sem, ha a 165/70 R14 téli gumi méretről van szó. A középkategóriánál itt is a C-E érték jellemző a nedves úton való tapadás és az üzemanyag-hatékonyság terén, bár ezek kissé zajosabb abroncsoknak tűnnek, hiszen a legtöbb esetben a 72-73 dB a zajszintjük. Ide sorolhatjuk az Imperial Snowdragon2 és a Kumho CW51 mintákat, a jobbak közül a Firestone Winterhawk C típusát és a Barum Snovanis2 mintát. A prémium kategóriák is megjelennek a 165/70 R14 téli gumi méretben, de itt már tényleg csak néhány – ezek azonban tényleg drágák és jó értékkel rendelkeznek. A Goodyear UG9 a legjobb, ami B a nedves úton való tapadáskor, C az üzemanyag-hatékonyság terén és csak 67 dB-es a zajszintje. Kiváló egyébként a Michelin Agilis X-Ice North és a Continental VanContact Winter is.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354