Süti beállítások

Ritkán előforduló fontos kérdések a nyári gumik kapcsán

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A nyári gumik kapcsán a legáltalánosabb kérdésekre a választ általában mindenki ismeri, így tudjuk, hogy mi lehet a probléma például olyan esetekben, ha a gumi nem megfelelően kopik, esetleg nem elegendő benne a nyomás. Ezeken a dolgokon felül azonban számtalan olyan kérdés létezik még, amelyek korántsem ennyire egyértelműek, éppen ebből kifolyólag csak kevesen tudják rájuk a választ – még a gyakorlottabb autósok körében is! Lássunk ezek közül ötöt!

Miért van szükség a nyári gumik kiegyensúlyozására?

A gumiabroncsok kiegyensúlyozása kapcsán általános tévhitek terjengnek az autósok körében, kell-e, nem kell, egyáltalán mi az. Az abroncsok kiegyensúlyozása egy általánosságban véve olcsónak mondható, az gumik karbantartását szolgáló eljárás, amelyet érdemes rendszeresen alkalmazni, mert a nem megfelelő kiegyensúlyozás az egyik leggyakoribb oka a rendellenes, ezen felül pedig idő előtti abroncskopásnak. Ha a nyári gumi nincs kiegyensúlyozva, jelentős mértékben csorbul a vezetésbiztonság, hiszen az abroncsműködés instabillá válik. A gyártók – illetve természetesen a gumiszervizek – precíz, direkt erre a célra kifejlesztett műszerek segítségével végzik el a gumiabroncsok kiegyensúlyozását, amit otthon nem lehet elvégezni. Erre a legjobb időpont általában gumicserék idején kínálkozik, tehát amikor téliről nyárira váltunk és fordítva.

Műszaki vizsgáztatás során számít-e a gumiabroncsok állapota?

Olyannyira, hogy amennyiben túl kopott téli vagy nyári gumikkal visszük vizsgáztatni gépjárművünket, akkora vizsgáztatók megtagadhatják a sikeres műszaki vizsgát. Szerencsére a magyar szabályok nem túl szigorúak ezen a téren, így akár még 1,6 milliméteres profilmélységgel is szabad közlekedni az utakon, ezen felül pedig ez is elegendő ahhoz, hogy gépkocsink átmenjen a vizsgán, noha figyelmeztetést így is kaphatunk kopott abroncs esetén a cserére vonatkozólag.

Szabad-, illetve érdemes- rotálni a nyári gumikat?

A nyári gumik rotálása az egyik legtöbb kérdést felvonultató probléma az autósok körében, szabad-e, érdemes-e csinálni. Összességében kijelenthető, hogy igen, a legtöbb autógyártó legalábbis ezt javasolja, ugyanakkor érdemes csak felelősséggel bánni ezzel. A gumiabroncsok rotálásának lényege, hogy kiegyenlíthetjük általa az esetleges rendellenes gumikopásból fakadó problémákat, amelyek akár kiegyensúlyozási hibákból is fakadhatnak. A rotálásnak azonban nagyon szigorú szabályai vannak, így alkalmazása előtt érdemes szakértő tanácsát kikérni!

Szabad-e különböző mintázatú és más mértékben kopott gumikat alkalmazni?

Azonos tengelyeken soha, eltérő tengelyeken viszont szabad, de nem igazán ajánlott. Ha mégis erre kényszerülünk, akkor érdemes figyelembe venni, hogy a más mintázattal vagy kopottsággal rendelkező gumiabroncsok egy tengelyre kerüljenek, és mindig a jobb állapotúak kerüljenek a hajtótengelyre.

Honnan tudom, hogy mekkora a nyári abroncs optimális nyomása?

A nyári gumik optimális, avagy gyárilag előírt töltőnyomását több helyen is le tudjuk ellenőrizni. A legáltalánosabb, hogy kinézzük autónk kézikönyvéből, ami használt autók esetében nem biztos, hogy rendelkezésre áll, de aggodalomra ilyenkor sincs semmi ok. Az autógyártók ugyanis ezt az értéket általában egy a vezetőoldali ajtóhoz ragasztott matricán szokták jelezni, esetleg a kesztyűtartó alján vagy a tanksapka mellett. Ha így sem vagyunk biztosak a dolgunkban, segítséget nyújthat az internet, a szakszerviz, valamint természetesen egy profi gumiszervizes is.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót