Süti beállítások

Öt figyelmeztető jel, amely arra mutat, hogy új gumiabroncsra van szükségünk

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

1. A futófelület mélysége

A gumiabroncsok futófelülete soha nem eshet 1/16 hüvelyk (1.6 milliméter) mélység alá. Ha rendszeresen vezetünk csúszós, nedves felületeken, akkor ebben az esetben érdemes kétszer ekkora mennyiséggel számolnunk. Vásárolhatunk mérőeszközt a futófelület mélységének ellenőrzésére, ahogyan a szakemberek is teszik, de van egy régi trükk is, amely egy kissé nyers ötlettel szolgál annak megállapítására, hogy mennyi a futófelület mélységének száma, viszont nem kerül többe 10 forintnál. Valójában pontosan 10 forintra van szükségünk a méréshez. Vegyünk 10 forintos pénzérmét, és helyezzük a futófelület bordái közé, úgy hogy a címer merőleges legyen a futófelületre. Ha a címer teljesen látható marad, akkor nincs elegendő futófelületünk. Vigyük az autót szerelőhöz, és igényeljünk új gumiabroncsokat.

2. A futófelületi kopásjelző csík

Az újabb gumiabroncsok olyan alkalmassággal rendelkeznek, ami az idősebb abroncsoknál még hiányzik. Az abroncsok a gumiabroncsba beépülő futófelületi kopásjelző csíkokat tartalmaznak, amelyek önmaguktól létesülnek. Amikor az abroncsok még újak, a csíkok vagy teljesen láthatatlanok, vagy alig láthatóak, fokozatosan kezdenek megjelenni, amint a futófelület kopásnak indul. Akkor jelennek meg, amikor a lapos gumisávok merőlegesen a futófelület irányába haladnak. Ha több mint egy vagy két ilyen csík látható a gumiabroncson, akkor a futófelület túl alacsony. Ezt különösen az teszi nyilvánvalóvá, ha a gumi nedves nyomot hagy maga után, miután áthajtottunk az autóval egy pocsolyán. A mélység ismételt ellenőrzéséhez használjuk az előző oldalon javasolt pénzérme-tesztet, és ha a csíkok bármelyik gumiabroncson megjelennek, akkor ellenőriztetni kell őket az autószerelővel vagy a helyi abroncskereskedővel, hogy gondoskodhassanak a gumicseréről.

3. Repedések az oldalfalon

A gumiabroncsokkal történő problémák nem kizárólag a futófelületet érintik. Az oldalfalon is megjelenhetnek kisebb-nagyobb problémák. Szerencsére, az oldalfalon megjelenő rendellenességek szabad szemmel is könnyen azonosíthatók. Vizsgáljuk meg az oldalfalon lévő nyomokat vagy vágásokat andndash; olyan vájatok, amelyek szabad szemmel is jól megkülönböztethetők. A vágások azt jelzik, hogy a gumiabroncson repedés képződik (vagy ami még rosszabb, hogy leereszkedik). Ezt minden bizonnyal el szeretnénk kerülni. Tehát, ha az oldalfalon komoly repedéseket fedezünk fel, vigyük az autónkat a legközelebbi szervizbe, és igényeljük a gumicserét. Ahogy mondani szokás, jobb félni, mint megijedni.

4. Dudorok és hólyagok a gumiabroncson

Előfordul, hogy a gumiabroncs külső felülete gyengülni kezd. Ez akár egy dudor vagy hólyag keletkezését is elősegítheti, amely kiterjed a felület többi részére is. Az eset hasonlít a véredényben történő ütőértágulathoz, hiszen ha az orvos megállapítja, hogy ütőértágulatunk van, tudjuk, hogy tanácsos minél hamarabb felkeresni egy kórházat, mielőtt elvérzünk. Ugyanez zajlik a gumiabroncs esetében is. Az a gyenge dudor egy hirtelen elvérzést okozhat, és ha nem visszük kórházba az autónkat (illetve esetünkben autószervizbe) mielőtt ez bekövetkezne, akkor a végén az autónk postáz majd bennünket a kórházba, miután a gumiabroncs felrobbant az autópályán. Szóval tartsuk szemmel, és hatástalanítsuk az abroncson lévő dudorokat és hólyagokat.

5. A túl sok rezgés

Egy bizonyos mennyiségű rezgés elkerülhetetlen vezetés közben, különösen a rosszul burkolt utakon, de ha már vezetünk egy ideje, akkor valószínűleg tudjuk, hogy mennyi vibrálás optimális, és mennyi jelenti azt, hogy valami baj van. A rezgésnek számtalan oka lehet andndash; talán a gumiabroncsok nem futnak egy vonalban vagy kiegyensúlyozatlanok, de előfordulhat, hogy a lengéscsillapítók nem funkcionálnak megfelelően. Persze az is lehetséges, hogy a rezgés a gumiabroncsban lévő belső problémákat jelzi. Még ha történetesen nem az abroncs a rezgés kiváltó oka, a rezgés akkor is károsíthatja az abroncsot, és hamarosan szintén problémát okozhat. Szóval, ha az autónk az elsőkerék táncot kezdi járni, különösen, ha nem rossz utakon teszi, azonnal forduljunk szerelőhöz, és ellenőriztessük. A feltűnően sok rezgés szinte mindig a meghibásodás elsődleges jele.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót