Olaszországban akár le is foglalhatják a téli gumis gépkocsikat

110 megtekintés

Egyébként ez a rendelkezés kizárólag azokra téli, illetőleg négyévszakos gumikra vonatkozik, melyeknek a sebességindexe az 'L' és 'Q' betű között található, tehát a maximum 120 és 160 kilométer órás sebességig használható abroncsokra. Általában az európai országok szabályozásában úgy rendelkeznek a sebességindexről, hogy az autón csak olyan gumi használható, amelynek a sebességindexe az adott gépjármű végsebessége fölött van, de vannak kivételek is. Mindazonáltal a gumiforgalmazók lényegében már nem is árulnak 'Q' vagy annál kisebb sebességindexű abroncsokat személyautókra, ezért ez a szabályozás leginkább a teherautósoknak okoz kellemetlenséget, akik jóval kisebb sebességindexű gumiabroncsokat használnak, mint a személygépkocsik. Az új szabályozáshoz tartozik, hogy ezentúl mindenkit büntetni fognak, aki alacsonyabb sebességindex-el jelölt gumiabronccsal közlekedik, mint a járművére egyébként elő van írva, és ez a nyári gumikra is vonatkozik. Ebben az új szabályozásban úgy tűnik, hogy nem is annyira a nyáron téli gumikat használókat akarják büntetni, mint inkább az alacsonyabb sebességindex-el közlekedőket. Bár az is lehet, hogy az évek során egyre több sebességindexet vesznek bele a törvénybe, és végül minden téli gumival autózót büntetni fognak, ha nyáron használják ezeket.

A téli gumik nyári használatával kapcsolatban egyre több teszt is bizonyította, hogy ez akár veszélyes is lehet, és már több vezető abroncsgyártó is megerősítette ezeket az információkat. Mit mond például a Continental gumigyár fejlesztőrészleg vezetője? „A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké.” Egy 100 kilométeres sebességről való fékezés során legalább hat méterrel lesz hosszabb a téli gumi fékútja, ami másfél autóhossz, és egy ráfutásos vészfékezésnél már komoly baleset is lehet, ha pont ez a hat méter hiányzik a biztonságos megálláshoz. Még jobban megvilágítja ezt a tényt, hogy míg a nyári gumival szerelt autó már áll, addig a téli gumival szerelt még közel 40 kilométerrel halad, tehát lehet, hogy ennyivel fog belecsapódni az előtte álló autóba, vagy más akadályba. Mindemellett az autó irányíthatósága is jelentős mértékben csökken, tekintve különösen a kanyarodást és a nagy sebességű sávváltásokat. A fentebb említett Continetál mérnök elmondása szerint 15 százalékkal csökken az autó kormányzási precizitása a téli gumik nyári használatával. Például egy 80 km/h kikerülési manőver nyári abronccsal teljes biztonságban végrehajtható, addig téli gumival már 70km/h-nál is a kisodródás veszélye áll fenn. Érdemes tehát letenni a téli gumiabroncsok nyáron való használatáról.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Címke: Continental
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354