Süti beállítások

Nyárigumi teszt: az olcsó veszélyes

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

Aki a gumivásárlásnál túlzottan az árra figyel és ezért inkább távol keleti olcsó nyárigumit vásárol, komoly esetben vizes úton 70 százalékkal hosszabb fékutat kockáztat és ezzel együtt a balesetveszélyt is növeli. Ez a legfontosabb eredménye a 2010-es ADAC gumitesztnek, amin 36 gumit két méretben vizsgáltak meg.

A teszten az olcsó nyárigumik közül az Interstate, a Goodride, a Sava, a Wanli, a Nankang és a Sunny a biztonság szempontjából releváns gyengeségeik miatt a andbdquo;nem ajánlott kategóriában végeztek. Az hogy, ez másképp is megy, igazolja a 10 andbdquo;különösen ajánlott osztályzatot kapott gumi. A 16 andbdquo;ajánlott nyárigumi abroncs is egy széles palettát kínál. A maradék: három andbdquo;feltételesen ajánlott és hét nem ajánlott termék azért kapott rossz besorolást, mert vizes burkolaton rosszul teljesítettek, vagy nem jeleskedtek a gyorsítási teszten.

A 185/65 R15 H méret teszt győztese a Pirelli Cinturato P6 nyárigumi, egy nagyon kiegyensúlyozott nyárigumi, kitűnő osztályzattal a vizes burkolaton és viszonylag alacsony kopási értékkel. Pozitiv eredményt ért el ebben a dimenzióban a Nokian H nyárigumi, a Continental PremiumContact 2 nyárigumi, a Dunlop SP Fast Response nyárigumi, továbbá az Uniroyal RainExpert nyárigumi is. A 225/45 R 17 W/Y méretű, szélesebb gumiknál ugyancsak a Pirelli Cinturato nyárigumi, (P7-es jelzéssel) végzett az élen. Csak kevéssel marad le a Dunlop SP Maxx TT nyárigumi, a Conti SportContact 3 nyárigumi, a Michelin Pilot Sport 3 nyárigumi és a Bridgestone Potenza RE050 A nyárigumi.

A legjobb teljesítmény a fogyasztásban és a kopásban általában célkonfliktusban áll a vizes burkolaton nyújtott teljesítménnyel. A legjobb példa erre az Interstate IST-1 M+S, ami a tartósságban és a gördülési ellenállásban jeleskedett. A hiányosságok a vizes útburkolaton ahhoz vezettek, hogy az ADAC ajánlásban a andbdquo;nem ajánlott értékelést kapta.

A Michelin Energy Saver nyárigumi ugyancsak lecsúszott a különösen ajánlott osztályzatról a vizes burkolaton mutatott gyengeségei miatt, még ha jól is szerepelt az üzemanyag takarékosság és a kopásállóság kritériumokban. Ahhoz tehát, hogy egy gumi az ADAC-gumiteszten dobogós helyezést érjen el, lehetőleg az összes vizsgán jó értékelést kell elérnie, és egyikben sem engedhet meg magának gyenge teljesítményt.

Az ADAC 2011-esand nyári gumi tesztjéről hamarosan részletesen beszámolunk.

automenedzser.hu

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót