Süti beállítások

Nagy teherbírású C-s gumik

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A C-s gumik egyik legnagyobb jellemzője a nagyobb teherbírás, ami azt jelenti, hogy ezt a jelölésű abroncsot főleg a kisteherautókra és utánfutókra szánják. Nem egyértelmű azonban az a tulajdonság, hogy nagy teherbírás, hiszen ezzel jelölik az RF-es az XL-es gumikat is. Mi a különbség a három gumitípus között, mivel emelkedik ki a C-s gumi és mikor van erre szükség? Cikkünkben megpróbáljuk helyretenni a fogalmakat, hogy a vásárlásnál ne ütközzünk annyi problémába.

Az autógumik tulajdonságai – teherbírás

Nem egyszerű ma autógumit vásárolni, hiszen már annyi termék van a piacon, hogy szinte lehetetlen egyedül kitalálni, hogy számunkra melyik is lenne a megfelelő. Természetesen segítenek az éves tesztek, de azok főleg a prémium márkás gumikra fektetnek nagyobb hangsúlyt, sok esetben pedig egy egyszerű embernek nincs arra pénze.

A gumik alapvető jelölését is ismerni kell, tudni kell, hogy milyen jó tulajdonságokra van szükség, aztán ismerni kell a saját vezetési szokásainkat is, és persze az autónk igényeit: ebből pedig összeáll az igény, hogy milyen gumi való a kocsira. Néhány esetben azonban, amikor nem egy egyszerű, hétköznapi autóról van szó, akkor bizony leredukálódik a gumiválasztás esélye.

Az autóknak van egy súlyuk, és nagyon fontos, hogy ehhez illeszkedő gumit vásároljunk. A gumik terhelési indexe az a szám, amely meghatározza, hogy mennyi az a maximális súly, amelyet a gumi tökéletesen felfújva, tehát jó nyomással, biztonságban képes „vinni”. Vannak azonban olyan járművek, amelyeknek nagyobb a tömege az átlagostól, ekkor kerülnek képbe a megnövelt teherbírású gumik, úgy mint az XL-es vagy az RF-es, és nagyon sokan ide sorolják a C-s gumit is – kissé tévesen.

Az XL-es és az RF-es gumik tényleg növelt teherbírásúak, ezeket főleg a hétszemélyes családi autókra, illetve kisebb teherautókra választják. Erősebb az RF-es, amely teherbírása 190-800 kg között van. A C-s gumi azonban nem a személyautókra illik, és sok esetben itt ütköznek problémába az emberek. Mivel azt gondolják, hogy ez is erősített falú, így nagyobb terhet bír el, így ezt választják az autóra, pedig a C-s gumik kifejezetten a kisteherautókra és utánfutókra valók.

C-s gumik tulajdonságai

A C-s gumik teherbírása nagyobb, mint az XL-lé vagy az RF-fé, ezért is fontos tudni ezt, mert nem ajánlott ezeket egyszerű személyautókra használni. Ennek oka pedig, hogy a gumi már önmagában is elég súlyos, ami nem a személyautókra optimalizált, tehát növelni fogja a fogyasztást, csökkenteni fogja a menetkényelmet és az is megesik, hogy gyorsabban kopik és deformálódik az abroncs. A teherszállításra alkalmas gumit a célnak megfelelő járműre kell szerelni, hiszen csak így éri meg.

A megfelelő járműn azonban kiváló teljesítményt nyújtanak ezek a gumik, hiszen ezekhez a súlyokhoz optimalizálták a kopást és a fogyasztást, illetve a zajosságot is. Fontos azonban ebben az esetben is olyan gumit választani, ami egyébként is jó tulajdonságokkal rendelkezik, attól függően persze, hogy téli vagy nyári gumit keres. Ezeknek az abroncsoknak egyébként átlagosan 600-1800 kg a teherbírásuk guminként.

A C-s gumik főleg az olyan kisteherautókra valók, amelyek a Ducato vagy Transit jelölésűek, és amelyek már a gyári szerelésnél is C-s gumit kaptak. Általában a növelt teherbírású gumikat akkor ajánlják, amikor az van a gyári szerelésnél is, egyébként nem érdemes ezeken változtatni, hiszen egy normális méretű és súlyú autóra ezek nem megfelelőek. Nézzen tehát jól körbe, mielőtt abroncsot vásárol, de kérdezzen nyugodtan szakértőket is, és bízzon a véleményükben.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót