Süti beállítások

Kerékpárszállítás takarékosan

2022/12/12
Gumiabroncs hírek
Nyaralások során egyre többen szeretik magukkal vinni a kerékpárokat, mely bárhol remek természetközeli kiránduló eszköznek számít, oda is eljuthatunk vele, ahová autóval nem biztos, hogy lehetőségünk lenne, és sokkal nagyobb területet ismerhetünk meg vele, mintha pusztán csak gyalogosan fedeznénk fel a tájat, és egyéb látnivalókat. De vajon mennyibe kerül a kerékpárok szállítása akár a tetőn, akár a vonóhorgon elhelyezve például a fogyasztás szempontjából?

Autóval kerékpárt három helyen szállíthatunk, az autón belül szállítás nem eredményez többletfogyasztást, viszont ez nyaralás során elenyésző kisebbségnek megoldás, mivel ilyenkor sok a csomag, és a kerékpárok már nem férnek be. Másik megoldás lehet a tetőn való szállítás, ez eredményezi a legnagyobb többletfogyasztást a nagy légellenállás miatt, a harmadik megoldás pedig a vonóhorgon szállítás, amivel a tetős szállításhoz képest akár 75 százalékkal kisebb többletfogyasztás is elérhető.

Természetesen nemcsak a fogyasztás növekedése költség, a szállításhoz szükséges eszközök is pénzbe kerülnek, így azt az adott autósnak kell mérlegelnie, hogy melyik megoldás éri meg neki annak fényében, hogy milyen gyakran szállítja autóval a kerékpárját, vagy a család kerékpárjait, és milyen hosszú távon.

Egy elvégzett teszt szerint, melyet tetőre szerelt bicikliszállításra alkalmas csomagtartóval végeztek (három kerékpár volt az egyébként dízel autón) 90 km/órás sebességnél 0,7 literes többletfogyasztás jött ki, 100-zal haladva 1,2, és autópályán 130-as tempó mellett már 3,7 literrel fogyasztott többet az autó. Érdekes adat viszont, hogy míg az autó 130-as tempónál kerékpárok nélkül 6,2 litert fogyaszt, 100-as tempóval haladva a tetőre szerelt kerékpárokkal csak 5,4 litert fogyasztott. Tehát a sebesség csökkentésével még megtakarítás is elérhető, ami azt jelenti , hogyha türelmesek vagyunk, nincsenek plusz fogyasztást növelő költségeink. A tetőn szállítás egyik negatívuma, hogy páran elfelejtkezve a magas rakományról, mélygarázsba behajtva kárt tesznek a  kerékpárokban, az autókban és a garázsban is. Mondjuk ez figyelem kérdése.

A vonóhorgos megoldás valóban kisebb légellenállással jár, gyorsabban is haladhatunk vele, azonos mértékű fogyasztás mellett, mint a tetőre szerelt változattal,vagy lassabban haladva még nagyobb megtakarítást érhetünk el. Ha az autón nincs vonóhorog, egyszeri költség lesz az engedélyeztetés és felszerelés, ami sok használat mellett biztosan megtérül. Egy dologra azonban nagyon oda kell figyelni az ilyen eszköz vásárlása során, mivel a hátsó irányjelzőt, féklámpát és helyzetjelzőt nem takarhatja a jogszabály szerint semmi, csak olyan vonóhorgos szállítóeszközt szabad megvásárolni, amelyen ezek a fontos fényjelzések szabályosan megvannak, sőt a rendszemtáblát is el lehet helyezni rajta, mégpedig megvilágítható módon. Mivel jelenleg még nincsenek pót-rendszámok rendszeresítve erre a célra, minden szállításnál át kell helyezni a hátsó rendszemtáblát, ami sajnos figyelmetlenség, vagy rossz kezelés miatt sajnos el is veszhet, így erre a mozzanatra nagyon érdemes odafigyelni.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót