Hogyan állapítható meg a gumiabroncsok életkora?
Régebben előfordultak 3 jegyű DOT számok is, remélhetőleg ma már ilyenekkel senki sem találkozik, mivel a háromjegyű DOT számok azt jelentik, hogy gumiabroncs még 2000 előtt készült, ilyen öreg abroncsokat pedig már balesetveszélyes használni.
A gumiabroncsok élettartamára egyébként egy ETRTRO nevű előírás vonatkoztatnak, amely abroncsok ennek az előírásnak megfelelően terveztek és gyártottak, az minden bizonnyal jól ellenáll a gumi anyagának természetes elöregedési ütemének. A gumiabroncs gyártók szerint ha egy abroncs megfelelően van tárolva, és még nem használt, akkor körülbelül három éves koráig nincs említésre méltó különbség a teljesen új gumiabroncsokhoz viszonyítva. De ekkor az előírásszerű tárolás minden lépését be kell tartani. Ezt az ajánlást Európában a Bridgestone és Michelin gumigyártók adták ki, és a ajánlás megfogalmazását és tényeit tesztekkel is alátámasztották. Természetesen ezek a gumigyártók méltán híresek jó minőségű abroncsaikról, hiszen a különböző független teszteken is rendre a az első három hely egyikén végeznek és megkapják a különösen ajánlott minősítést, tehát hogy pontosítsuk, ez a maximum éves előírásszerű tárolás alatti minőségmegtartás ezekre a prémium termékekre érvényes, a gyengébb és olcsóbb abroncsok nagy valószínűséggel ettől valamivel kevesebb.
A gumiabroncsok élettartamát erősen befolyásolják a készítésük során felhasznált anyagok minőség, elsősorban a gumikeverék kiváló (vagy kevésbé kiváló) tulajdonságai. Egy adott gumiabroncsot annyi -féle körülmény között használhatnak az autótulajdonosok, hogy a gumiabroncs élettartamát előre megjósolni lehetetlen, nagymértékben döntő például, hogy a helyes keréknyomást betartották e a használat teljes ideje alatt.
A szakemberek szerint egy olyan gumiabroncsot, amelyet már 5 éve használnak, már az ötödik évben és azután minden évben ellenőriztetni kell. Bár ezzel kapcsolatban elmondható, hogy lehet érdemesebb egy öt éves abroncsot újra cserélni, mint az ellenőriztetés költségeit állni, és ezzel kapcsolatban az is használható információ, hogy az utóbbi években elvégzett használt gumi tesztek során már a négyéves abroncsok esetében is tapasztaltak némi tapadás csökkenést, az öt éveseknél még többet, és a hat éves abroncsoknál már többségében az a vélemény, hogy már nem képesek azt szintű tapadást nyújtani, amellyel a biztonságos közlekedés garantálható lenne.