Hankook Ventus Prime 2: a legjobbak már a célkeresztben
Egyre több helyen ott vannak
A Hankook Tire a világ egyik legnagyobb forgalmú gumigyártó cége. Az európai központ Dunaújváros, illetve annak közelében lakók nagy örömére hazánkban van. A vállalat folyamatosan bővíti, színesíti partneri kapcsolatait. Határon belüli, és azokat átívelő üzleti megállapodások tartják folyamatosan mozgásban. A Hankook többek között a Hyundainak, a Toyotának, a Fordnak és a General Motors Trucknak is a beszállítója. Valamint nem is olyan régen a BMW-vel és a Mercedesszel is komoly üzlet köttetett. Ennek fényében a gyári BMW-k és Mercedesek is Hankook abroncsokkal távoznak a futószalagról. Márpedig ha két ekkora hagyományokkal rendelkező autógyár őket választja, az nem lehet a véletlen műve. Emellett fékpadok és akkumulátorok gyártásával is foglalkoznak, de az autógumikra helyezik egyértelműen a hangsúlyt.
Egyre jobban megközelítik az élmezőnyt
Ami pár éve még utópiának tűnt, az ma már lassan kezd megvalósulni. A Hankook sok esetben már ott lohol a legjobbak nyakában. Az S1 evo 2 volt az első figyelmeztetőjel a versenytársak számára. A brit Auto Express tesztjén 2013-ban például a negyedik helyet szerezte meg. Majd jött a Ventus Prime 2, amely idén ősszel ezt az eredményt megismételte.
Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Hankook gumikeveréke leszerepelt a gördülési ellenállást mérő teszt során, akkor el tudjuk képzelni, hogy hol zárt volna, akkor ha azon még kicsit dolgoznak a mérnökök. Mert a Ventus Prime 2-nek a legnagyobb hiányossága a nem megfelelően optimalizált üzemanyag-felhasználás. A konkurenciához képest 3%-kal több üzemanyagot használ fel ugyanakkora távon.
Száraz szakaszokon lenne még mit javítani
Természetesen a garnitúrát vízen és szárazon is letesztelték. A nedves útfelületen a Ventus Prime 2 nem jött zavarba, de azért láthatóan több időre volt szüksége a fékezésnél, mint az előtte végzőknek. Viszont a stabilitás a kanyarokban rendkívüli volt, járt is érte az első hely. Emellett a gumikeverék a két „aquaplaning” teszten is éreztette erejét. A széles csatornáknak hála egy második, és egy első helyezést is begyűjtött.
Szárazon viszont teljesen átlagos teljesítménnyel rukkolt elő a Hankook abroncsa. Többször is alulkormányozottságot tapasztaltak a profi tesztelők, valamint a féktávval sem voltak kibékülve.
Ugyanerre az eredményre jutott a német Auto Zeitung is. Õk is megemlítették az értékelésükben az alulkormányozottságot, valamint a száraz szakaszokon észlelt hosszabb féktávokat. Emellett a gördülési ellenállást emelték még ki. Ezenkívül szinte csak pozitív jelzőkkel illették a Hankook Ventus Prime 2-őt. Kiváló vezethetőséget, stabilitást és úttartást tapasztaltak, amely elsődleges szempont az autógumi kiválasztásánál.
A Ventus Prime 2 után nem lehetnek nyugodtak a versenytársak
A Hankook a Ventus Prime 2-vel ismét megmutatta, hogy nem ismerik azt a szót, hogy lehetetlen. Olyan autógumit fejlesztettek ki, amelynek egyedül komolyabban a gördülési ellenállás mértékét lehet felróni. Ebben mindenképpen fejlődnie kell a következő koncepciónak. Viszont ha ezt sikerül megoldani, akkor elkezdhet főni a feje a konkurenciának. Mert akkor megszülethet az a Hankook abroncs, amely megtöri a Michelin, Continental, Pirelli, Bridgestone, Goodyear hegemóniát.