Süti beállítások

Benzin-léghajtásos hibrid autók?

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A új rendszer működése

A benzin- léghajtásos rendszer a Peugeot-nál a Hybrid Air nevet kapta, ahol is a benzin motor energiáját légmotor meghajtással kombinálják. A megoldás meglepően egyszerű, és a megvalósíthatósága sem ütközik nehézségekbe, ezért gyors elterjedésére lehet számítani. A bemutatott 2008 HYbrid Air a lassítási és fékezési energiát úgy nyeri vissza, hogy sűrített levegővé alakítja át, és vagy együtt dolgozik a tökéletességig fejlesztett benzinmotor a légmotorral, vagy helyzettől függőn csak a légmotor, vagy csak a benzinmotor energiája hajtja az autót. A hajtáslánc eddig ismeretlen volt az autók világában, lényegében a repüléstechnikából vették át.

A háromféle üzemmód közül mindig az automatika választja ki a megfelelőt, léghajtás üzemmódban csak a sűrített levegővel működő motor hajtja meg az autót, ez legideálisabban a városi közlekedésben használható. A benzines üzemmódban csak a benzinmotor mozgatja a járművet, ezt az automatika főként autópályán egyenletes sebességgel haladva kapcsolja be. A vegyes üzemmódban a hidraulikus- és a benzinmotor együtt hajtja az autót, az automatika folyamatosan a haladási helyzettől függően állítja be, hogy melyik motor mekkora energiát fejtsen ki, természetesen a minél kisebb fogyasztás elérése érdekében.

A Hybrid Air rendszer egyébként úgy van kialakítva, hogy a hidraulikus motort egyrészt a sűrített levegő, másrészt a benzinmotor is meg tudja hajtani. Természetesen, amíg a légtartályban elegendő a sűrített levegő, addig a légmotort csak innen hajtódik meg, de amint csökken a légnyomás, a benzinmotort is bekapcsolja az automatika, mindezt fokozatos módon megoldva.

A rendszer rendkívül rugalmas, és több előnye is van. A hajtás elemei kipróbált egységek, strapabírásuk ezért megfelelő, és eltérő útviszonyok között is tökéletesen alkalmazható. A még mindig nehézkes, bonyolult és drága elektronos, benzines hibridekkel szemben ez a rendszer egyszerűsége és könnyű gyárthatósága folytán nagyon gyorsan elterjedhet nemcsak Európában, hanem világviszonylatban is. Az említett modell első tesztjei során elérte a 2,9 literes fogyasztást, ami egy B szegmensű autótól igen jó eredménynek számít.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót