Az RF-es gumik tulajdonságai

473 megtekintés

Néhány évente szükséges az abroncsokat cserélni, még akkor is, ha minden évben váltjuk a téli és a nyári gumit. Akkor, ha egész évben téli gumival közlekedünk – hiszen ma hazánkban ez a legnépszerűbb, bár mégsem a legkifizetődőbb –, akkor pedig sűrűbben, mint általában. Amikor új abroncsot kell vásárolni, akkor nyilván elgondolkodunk azon, hogy vajon az eddig használt típus mennyire vált be, hogy maradjunk-e annál, vagy esetleg nézzünk körbe a piacon, és keressünk valami jobb gumit.

 

Egyáltalán nem mindegy, hogy mivel autókázunk egész évben, hiszen az abroncstól függ az autó biztonsága, a teljesítmény is sok esetben, és a fogyasztás is, és fordítva is igaz, hogy az autó is hatással van a gumira, tehát mindentől függ a gumi kopása is – nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen abroncsot választunk.

 

Mikor ajánlott az RF-es gumi?

RF-es gumiAz RF-es gumik jellemzője, hogy nagyobb teherbírásra képesek, mivel erősített az oldalfal. Az RF-es gumik nagyban hasonlítanak az XL-es gumikhoz, és a defekttűrő gumikhoz. Néhány gumigyártó az RF jelölést nem is pusztán az erősített típusra használja, hanem egybe veszi a defekttűrővel is – hiszen a defekttűrő gumi lényege is az erősített oldalfalban rejlik. Nem minden esetben jelent azonban az RF defekttűrést, tehát érdemes erről komolyabban tájékozódni.

 

Defekttűrő egyébként a Vredestein és a Nokian RF-es gumija, ahol a jelölés a Run Flat rövidítését jelenti. Sokan összekeverik még a Bridgestone Run Flat Tyre-rel is, aminek a rövidítése az RFT, és a ROF-fal, ami szintén defekttűrőt jelent (itt Run on Flat). Az RF-es gumik azonban önmagukban azt jelentik, hogy nagyobb a terhelhetőség az átlagos abroncsokhoz képest.

 

Ha tehát az a kérdés, hogy milyen kocsikra ajánlott az RF-es gumi, akkor nyilvánvalóan az a válasz, hogy az átlagosnál kissé nagyobb súllyal rendelkező kocsikra szokták ajánlani. Ettől egyébként van egy még nagyobb súlyt elbíró gumi típus, ami pedig már a C jelölést kapja, tehát a kisebb teherautókra már az való, az RF inkább a személygépkocsikra ajánlott.

 

Vannak egyébként olyan gépkocsik, amelyeknél már a gyári szerelésnél ilyen abroncs kerül a felnire, számukra egyértelmű, hogy amikor gumicsere következik, akkor is tudatosan ilyen gumit kell keresniük, legalábbis előnyösebb, ha ilyet keresnek, hiszen a kisebb gumik kevésbé bírják el a kocsi alap terhét, és ezáltal nagyobb felületen fognak a földhöz tapadni, így gyorsabban is kopnak, akár deformálódnak és még több is lehet a fogyasztás a gördülési ellenállás miatt. Az azonban egy nagy kérdés az emberekben, hogy megéri-e például ezt az abroncsot választani, ha nem ezt kívánta meg a gyári szerelés.

 

A szakértők szerint ebben az esetben inkább kerülni érdemes az RF-es gumit, mivel ez erősített oldalfalú, tehát több anyag van benne, így már eleve nagyobb a tapadása, tehát nem fog olyan hosszan megfelelően működni. Ha azonban fontos a biztonság, vagy éppen egy ilyen defekttűrő gumi mellett döntene, és nem zavarja, hogy lehet, hogy fél évvel lelőbb kell majd új abroncsot vásárolni, akkor bizony megéri.

 

Bármikor is vásárol RF-es gumit, fontos figyelni arra, hogy a felnire megfelelő méretű kerüljön. Ez legyen az első dolog, amire a gumiabroncs vásárláskor figyel, a többi majd jön magától.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354