Az Auto Motor und Sport 2019-es SUV nyári gumi tesztje
A 2019-es Auto Motor und Sport autós magazin nyári gumi tesztje tizenegy crossover, SUV gumiabroncsot tesztelt 215/55 R17 méretben. Bár nem ez a legtöbbet vásárolt méret jelenleg Európában, ettől függetlenül például olyan kedvelt típusokon használják, mint az Opel Mokka, a Skoda Karoq, a Seat Ateca, a Hyundai Kona és az Audi Q2, és mindazonáltal úgy tűnik, hogy ezen kisebb SUV típusok eladási számai is meglehetősen növekednek.
Első helyezett lett a Nokian WetProof nyári gumi
A tesztelők dicsérték a kiváló nedves tapadást, a jó kezelhetőséget szárazon, a kiegyensúlyozott teljesítményeit.
Negatívumként említették a nem túl alacsony gördülési ellenállást és a komfortosság hiányosságait.
Második helyezett lett - megosztva - a Bridgestone Turanza T005 nyári gumi
A tesztelők kiemelték a magas szintű oldalirányú stabilitását, a kormányozhatóság reakcióidejét és pontosságát, az alacsony gördülési ellenállását.
Negatívumként a relatíve hosszú nedves féktávot említették.
Ugyancsak második lett pontszáma alapján a Michelin Primacy 4 nyári gumi
Pozitívumként a tesztelők elismerő szavakkal illették a rendkívül rövid száraz féktávját, valamint könnyű kezelhetőségét.
Negatívumként a nedves tapadását és az átlagos aquaplaning ellenállását hozták fel.
Negyedik lett megosztva a Pirelli Cinturato P7 nyári gumi
A tesztelők kiemelték a jó és dinamikus nedves és száraz kezelhetőségét, a rövid nedves féktávokat.
Negatívumként a tesztelők a viszonylag hosszú száraz féktávot és a gyengébb aquaplaning ellenállást hozták fel.
Ugyancsak negyedik lett pontszámai alapján a Hankook Ventus Prime 3 K125 nyári gumi
Pozitívumként említették kiegyensúlyozott fékteljesítményeit szárazon és nedves felületen is, valamint a jó száraz kezelhetőségét.
Negatívumként az átlagos nedves teljesítményeit és a kormányzás nem azonnali reakcióit említették.
[ApSC sc_key=sc3130908934][/ApSC]
Pont egyenlőséggel ugyancsak negyedik lett a Goodyear EfficientGripPerformance nyári gumi.
A tesztelők méltatták a jó nedves kezelhetőségét és a remek aquaplaning ellenállását.
Negatívumként az enyhe alul-kormányzottságát hozták fel.
A hetedik helyezett lett a Continental Premium Contact 5 nyári gumi
Pozitívumként a tesztelők a rövid nedves féktávot említették, valamint a nagy teljesítményű aquaplaning ellenállását.
Negatívumként a hosszú száraz féktávot és a száraz felületeken a nagyfokú alul-kormányzottságot jelölték meg.
A nyolcadik a helyen a Falken ZIEX ZE310 EcoRun nyári gumi végzett
A tesztelők a viszonylag kiegyensúlyozott viselkedését említették a száraz és a nedves körülmények között.
Negatívumként a nedves felületen mutatott alul-kormányzottságot és a magas gördülési ellenállást hozták szóba.
A kilencedik helyen a Giti GitiPremium H1 nyári gumi végzett
A tesztelők dicsérték a komfortosságát, alacsony zajszintjét, valamint aszáraz kezelhetőségét.
Negatívumként a gyenge fékteljesítményeket és a nedves alul-kormányzottságot hozták fel.
A tizedik lett a Nexen N Blue HD Plus nyári gumi
Nem ajánlott értékelést kapott nem elégséges tapadási teljesítményei miatt.
A tizenegyedik a Toyo Proxes CF2 SUV nyári gumi lett
Ugyancsak nem ajánlott értékelést kapott nem elégséges tapadási teljesítményei miatt.