Amit a nyári gumikról tudni kell
A nyári gumikeverék például tipikusan 7 fok feletti hőmérsékletekhez a legideálisabb, de természetesen a legnagyobb melegekben teljesít a legjobban, hiszen ekkor mondhatni maximális tapadást biztosít autónknak. Ennek a legalapvetőbb oka, hogy a gumikeverék alapjáraton keményebb, ezáltal bírja a meleg idő és a forró aszfalt által előidézett természetes lágyulást. Éppen ebből kifolyólag nem tanácsos nyári gumit használni a nagy hidegben, mert minél hidegebb van, a kemény keverék miatt annál rosszabb a tapadás, ami bizonyos fok esetében akár teljes egészében el is veszhet.
A nyári és a téli gumiabroncs között találhatunk ezen felül alapvető mintázati különbségeket is. A nyári gumiabroncs esetében például nincsenek olyan lamellák, amelyek a téliekre jellemzőek, ezzel szemben rengeteg hosszanti barázda található rajtuk, amelyek többnyire a víz és a por elvezetésére szolgálni. Vannak nyári gumiabroncsok, amelyek esetében az esővíz elvezetését tűzte ki elsődleges célként a gyártó, de vannak az úgynevezett V-barázdás nyári gumik, amelyek tipikusan száraz időszakokra kerültek kialakításra. Természetesen vannak átmenetek, illetve mindkettő jó más helyzetekre is, de nagy általánosságban a mintázat szerint ez a két véglet létezik. Nagyon sokan nincsenek tisztában azzal sem, hogy miként hosszabbíthatják meg nyári gumiabroncsaik életét? Az első és legfontosabb pont a folyamatos ellenőrzés, ami nem csak azt jelenti, hogy kopik-e, illetve miképpen kopik a gumi felülete, hanem azt is, hogy mekkora a gumiabroncs légnyomása. Amennyiben ugyanis nem figyelünk oda a nyári gumi nyomására, az súlyos problémát is okozhat, így extrém esetekben a tapadás jelentős csökkenését és durrdefektet is, ami persze a túlnyomás tekintetében is igaz.
Fontos azonban, hogy a nyári gumik esetében a tárolásra is nagy figyelmet fordítsunk! Minden gumiabroncsnak ugyanis szavatossága, élettartama van, amire természetesen nagy hatással lehetünk, ha megfelelően, mondhatni szakszerűen tároljuk őket. A nyári gumik tárolása ugyanis akkor a legjobb, ha minden esetben száraz és hűvös helyiségbe tesszük, tehát lehetőség szerint ne a kazán mellé, de ne is olyan helyre, ahol rendszeres a nedvesség, esetleg tűző nap éri őket. Ma már lehet vásárolni szakszerű gumitároló szerkezeteket, amelyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy elzárt, akár fénytől védett helyen tároljuk őket a téli időszakban. Sose szabad sem fellógatni, sem egymásra pakolni őket, sőt mi több, érdemes gyakran ellenőrizni a keréknyomást is, mert nem szabad hagyni, hogy a kerekek télen leeresszenek. Amennyiben ezt tapasztaljuk, feltétlenül pótoljuk a levegőt, illetve tartsunk egy tüzetesebb ellenőrzést is, hiszen a téli időszakban erre nagyobb időnk lehet. A gumiabroncsokat télen érdemes egyszer lemosni, de lehetőleg ne valamilyen vegyszeres kemikáliával, az ugyanis komoly károsodást idézhet elő. Természetesen általános, hogy a gumikat óvjuk minden kerti szerszámtól vagy kiegészítőtől, így például éles kapáktól, kaszáktól vagy szegektől.