A téli utakra tervezve: Pirelli Cinturato Winter

51 megtekintés

A nagymúltú olasz abroncsgyártó, a Pirelli 2016-ban dobta piacra a Pirelli Cinturato Winter téli

gumit. Olyan középkategóriás autókra tervezték ezt az abroncsot, melyek sokat futnak, ingázásra

és professzionális használatra ideális választás. Futófelületi mintázatát és az abroncs szerkezetét

úgy tervezték meg, hogy biztonságot és megbízhatóságot nyújtson valamennyi téli körülmény

között. Fontos, hogy jól tapadjon a havas, jeges felületen, hogy jól fékezhető és gyorsítható legyen,

és hogy egyenes úton és kanyarokban is megállja a helyét.

A tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek. A csökkent látási viszonyok nehezítik a

közlekedést, melyben szerepet játszik az, hogy kevés a napsütéses órák száma, sokszor van sötét,

reggel későn világosodik, délután korán sötétedik. És akkor még nem is beszéltünk a csapadékról,

ami szintén megnehezíti a helyzetet. Köd, eső, pára, hó vagy havas eső, ónos eső – ezek mind

szerepet játszanak abban, hogy a látási viszonyok sem ideálisak. Mint ahogy az útviszonyok sem.

Csúszós utak, kiszámíthatatlan egyenesek és kanyarok, tócsák, jeges felületek, hóréteg – nem épp

ideális a közlekedők szempontjából. A Pirelli olyan téli gumit alkotott, ami megállja a helyét ezek

között a nehéz körülmények között is.

A Pirelli Cinturato Winter mintázata, szerkezete

A Pirelli mérnökei különösen a féktávolság csökkentésén dolgoztak, ami a mulitaktív 4D

lamellákban valósult meg. Ez a technológia irányított lamellákat jelent, ezek formája a mindenkori

vezetési követelményeknek megfelelően változik. Ezek a lamellák ugyanabban az irányban

sorakoznak, hogy igény szerint maximalizálják a vonóerő és a fékezés hatását. Amikor az autó

havas felületre ér, akkor fékezéskor a lamellák keményebbé válnak, így téve lehetővé azt, hogy a

futófelület mintázata tömörebb legyen és az autó rövidebb idő és távolság alatt álljon meg. Amikor

azonban az autó tapadást akar nyerni, akkor ezek a lamellák megnyílnak, hogy több havat tudjanak

befogni. Azt pedig fizikaóráról mindannyian tudjuk, hogy a hó a hóhoz tapad a legjobban, így lesz

ez az abroncs igen biztonságos a havas utakon is.

A lamellák a nedves felületen teljesen máshogy viselkednek. Ekkor a lamellák mozgása és az autó

menet közben való mozgása felmelegíti a futófelületet. A lamellák sűrűsége révén pedig maximális

lesz a tapadás. Ha ezeket a lamellákat egymás mellé fektetnénk, akkor a végeredmény 40 méter

hosszúságú lenne.

Innovációk a Pirelli Cinturato Winter téli guminál

A fentiekből is látszik, hogy ez egy rendkívül nagy teljesítményű abroncs, ami számos technológiai

újítást tartalmaz. Ezek egyike az új kopásjelző technológia. A NOW SNOW felirat jelenik meg az

abroncson, és amikor a NOW szó W betűje lekopik, akkor éri el a téli gumi a 4 milliméteres

profilmélységet, és ekkor ajánlott a csere.

Nagy előnye ennek az abroncsnak az alacsony zajszintje, ami mérettől függően 66-67 decibel, ezt

még a nyári abroncsok is megirigyelhetik.

Mit mutatnak a teszteredmények?

Megjelenése óta többször is tesztelték már ezt a téli gumit számos méretben, így a népszerű

205/55 r16 méretben is. Az Autobild téli tesztjén 2021-ben ebben a méretben az 50 vizsgált

abroncs közül a 27. helyen végzett. 2020-ban szintén ebben a méretben tesztelték, ekkor a 9

vizsgált abroncs közül az 5. lett az Autoexpress tesztjén. Az Autobild 2021-ben 195/65 r15

méretben is tesztelte, ekkor a különösen ajánlott kategóriába került, a maximális négy csillagot

kapta meg. A vizsgált 37 abroncs között a 7. helyen zárt.

Itt az új generáció!

Pirelli Cinturato Winter második generációs abroncsra, a Winter 2 2021 őszén jelent meg a

boltok polcain. Élettartama hosszabb, mint az elődjéé, ez a futófelület mintázatának és az új

keveréknek köszönhető. A Pirelli által szabadalmaztatott, folyékony polimerekből álló rendszert a

motorsportban alkalmazták először. A keverékben lévő összetevők gondoskodnak arról, hogy

nedves és havas úton is jól teljesítsen az abroncs. Ami egyébként mintázatában is megújult,

cikkcakkossá váló lamellái immár 43 méteresek lennének kiterítve. A futófelület mintázatának

kialakításakor a Pirelli mérnökei virtuális fejlesztési programot alkalmaztak, ennek célja a nyomás

optimalizálása volt. Az aquaplaning kockázatának csökkentése érdekében a barázdákat úgy

alakították ki, hogy gyorsan és hatékonyan vezessék ki a vizet a gumi felületéről és úgy helyezték el

őket, hogy a havas úton is maximális legyen a tapadás. Elektromos és hibrid járművekre is ajánlják

ezt az abroncsot.

A téli gumik kiválasztása

A téli gumi nem olcsó mulatság, így érhető, hogy vásárlás előtt mindenki tájékozódik a

lehetőségeiről. Fontos, hogy felmérjük saját igényeinket, így azt, hogy milyen méretű abroncsra

van szükségünk, milyen az autónk teljesítménye, mennyi az életkora. Ezek ugyanis mind

befolyásolják azt, hogy melyik abroncs lesz az ideális választás számunkra. Aki a prémium

szegmensben keresgél, sok jó abroncsot talál, ezek egyike a Pirelli Cinturato Winter, és a nemrég

megjelent Winter 2, melyek nagy teljesítményt nyújtanak, megbízhatók és tartósak.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354