Süti beállítások

A Pirelli cég története

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A jelenleg a világ ötödik legnagyobb gumigyárának története Milánóban indul 1872-ben, búvár légzőkészülékek, majd kábelek és gumiabroncsok gyártásával. Az alapító, Giovanni Battista Pirelli először 1890-ben vált át a biciklikre tervezett gumiabroncsok készítésére, az első autóra készült gumiabroncsot pedig 1901-ben dobják piacra. Ahogy ma is elképzelhetetlen az autóversenysport a Pirelli jelenléte nélkül, régen is az volt, hiszen már 1907-ben győzelmet arattak a Párizs–Peking elnevezésű ralin. Az 1920-as évek során olyan nagynevű versenyzők nyertek világbajnokságokat  Pirelligumikon, mint a ma is ismert Antonio Ascari és Tazio Nuvolari.

Battista Pirelli különböző felhasználású gumik gyártásával foglalkozott, mielőtt áttért volna a világhírnevet hozó jármű gumigyártásra. Az első terméke, ami pénzt is hozott, az a búvároknak készített gumi légzőcső volt, később is készültek gumiból készült eszközök, valamint a kábelek készítése is nagy forgalmat hozott, talán kevesen tudják, de a Pirelli 2005-ben adta el a kábel részlegét. A Milano elnevezésű első kerékpárabroncsot 1890-ben, míg a Pireli Ercule (Herkules) autógumit 1901-ben adták el. A következő évtizedekben először Európa szerte váltak meghatározó szereplővé, majd a világpiacon is megvetették a lábukat, olyannyira, hogy 1958-ban rendkívüli költségvetéssel Torre Pirelli néven megépítik Milánó város egyik ikonikussá vált felhőkarcolóját. Az 50-es évek egyébként is meghatározóvá vált a cég számára, hiszen ekkortól jelennek meg a Formula 1 hőskorának számító időkben versenygumijaikkal 50-től 58-ig, majd 1981-től 86-ig, és 1989-től 91-ig. Ebben a három időszakban több, mint kétszáz rajt, és ezen belül 44 nagydíj győzelmet érnek el. A Forma 1-en kívül más pályaversenyeken is részt vesznek, és nemcsak autókon, hanem motorokon, és kerékpárokon is szereznek futamgyőzelmeket. Először a 70-es években lépnek be a rali versenyek világába, ahol a Lancia csapatával szereznek értékes verseny tapasztalatokat. Jelenleg is a Formula 1 beszállítói (2011 - 2016), ahol érdemtelenül érték kritikák a céget, hiszen a Forma 1-es technikák rohamos fejlődésnek köszönhetően ma már versenyszervezők minden eszközt megragadnak az autók sebességének lassítására, ezért a Pirellit például szó szerint  felkérték, hogy gyártson kevésbé tartós, gyorsabban kopó gumikat, hogy ezzel is valamivel izgalmasabbá tegyék a versenyeket. 2007-től a Superbike világbajnokág kizárólagos gumibeszállítói, ahogy a World Rally Championship sorozatának is 2008-tól.

A nagynevű céget ma is sok prémium autógyártó választja speciálisan nagy teljesítményű sportautóikhoz gumibeszállítónak, de természetesen sok normál mindennapi használatú autót is szerelnek gyárilag Pirelli gumikkal. Akár egy új nyári, akár egy új téli gumiabroncsot dobnak a piacra, biztos, hogy a tesztek első helyezettjei között találjuk azokat, hiszen a gyártó sosem mond le a legújabb kutatásokkal és fejlesztésekkel, és ma már a környezetvédelem is az elsődleges prioritásaik közé tartozik.

http://nostrocavallino.wordpress.com/2013/11/29/a-pirelli-rovid-tortenete

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót