Süti beállítások

A Pirelli bizonyult a legjobbnak az Auto Bild téli gumi tesztjén

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

Közeledik a tél, ezért egyre-másra jönnek a téli gumikat nagyító alatt vizsgáló, majd megizzasztó tesztek. Most az Auto Bild állt elő egy gigantikus méretű téli gumi teszttel, ahol nem kevesebb, mint 50 modellt rangsoroltak.

Az Auto Bild a közép és felsőkategóriában, valamint az egyterűeknél kedvelt 225/50 R17-es kategóriában nézett körül. Ha már ott volt, akkor kétfordulós kihívást is szervezett, amely a nedves, illetve havas burkolaton való fékutat hivatott vizsgálni. A teszt érdekessége, hogy, aki nem jutott be az első körben a legjobb 20 közé, az nem mutathatta meg azt, hogy miként vitézkedne havas körülmények között.

Nedves utakon rémisztőek voltak a különbségek

Talán még magukat a tesztelőket is meglepte az a fajta szakadék, amely a mezőny eleje és vége között tapasztaltak. Az első próbatétel első helyezettje, a Pirelli Sottozero 3 alig 36 méter alatt állította meg a tesztautót. Ezzel szemben a legrosszabb eredménnyel záró Hercules Winter HSI L 53 méter után volt képes megzabolázni a járművet. Ez a brutális különbség, pontosan rávilágít arra, hogy milyen különbségek vannak téli gumi és téli gumi között.

A Pirelli mellett a Goodyear UltraGrip 8 Performance és a Dunlop SP WinterSport 4D remekelt.

Havas körülmények között jöttek a meglepetések

Ahogyan azt várni lehetett, a havas tesztpályán lecsökkentek a féktávok. Ettől függetlenül komoly meglepetések születtek. Az első két helyen olyan gyártó abroncsa végzett, amely az első körben a TOP 20 második felében vert tanyát. A Uniroyal MS Plus 77-nél gyorsabban egyik modell sem teljesített jobban, de a második helyen záró Fulda Kristall Control HP is brillírozott. A harmadik helyre azért odafért egy igazi prémium márka is. A Goodyear UG 8 Performance most is jól muzsikált.

A prémium márkákban most sem csalódhattunk

A teszt megint rávilágított arra, hogy micsoda különbségek vannak a prémium kategória képviselői és a „futottak még” kategória minősége között. A már említettek mellett a Continental ContiWinterContact TS 850, a Bridgestone Blizzak LM32S és a Michelin Alpin 4 is kiválóan szerepelt.

Még tisztább a kép, ha megnézzük, hogy milyen márkák kerültek be a TOP 10-be, és milyenek a TOP 20-ba. Ezek után nem is lehet kérdés, hogy az ismert márkák téli garnitúrái jobbak az átlagnál. Persze ez legtöbbször az árfekvésükön is látszik, de a biztonság minden pénzt megér szerintünk.

Az ADAC is tesztelt

A legnagyobb német autóklub szeptember végén tesztelt 32 téli, és 4 négy évszakos gumit. A 18 millió taggal rendelkező szervezet száraz, nedves, havas és jeges felületen is próbára tette a versenyben részt vevő abroncsokat. A tesztelők a 175/65 R14 és a 195/65 R15 méretosztályban mérték fel az erőviszonyokat. Nálunk, a nedves körülmények között parádézó Continental ContiWinterContact TS 850 lett az abszolút győztes. Az élmezőnyt pedig a már ismert Dunlop, Bridgestone, Michelin triász alkotta.

Közeledik a tél, Önnek már téli gumi van az autóján?

A nappali középhőmérséklet már bőven hét Celsius fok alatt van, ezért ha eddig nem tette meg, akkor nagyon hamar cserélje le a nyári garnitúrát télire. A nyári abroncs ilyen körülmények között már nem hozza azt az eredményt, amire tervezték. A hideg miatt anyaga ugyanis rugalmatlanná válik.

Hogy milyen abroncsot válasszon? Nézzen körül az említett két tesztben jól szereplők háza táján. Lehet, hogy nem ők a legolcsóbbak a piacon, de az biztos, hogy a ők a legjobbak.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót