Süti beállítások

A nyári szezonban mire figyeljünk oda az autón?

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

Õsszel és télen mindig tele vannak az autós internetes oldalak, hogy mire kell különös figyelmet fordítanunk, hogy a hideg időszakban is problémamentesen használhassuk az autóinkat, de mi van a nyári szezonnal? Nyáron semmire nem kell figyelnünk?

A régi autósok még emlékszenek, hogy minden nyári szezon elején le kellett cserélni a motorolajat magasabb viszkozitású kenőanyagra, és néhány gépkocsin szükséges volt a hűtőrendszer átállítása is.

Ma már szerencsére ez a múlté, a mai motorolajok már mindkét szezonban tökéletesen működnek, és a motor hűtését biztosító rendszer állítgatására sincs szükség. Ettől függetlenül van pár dolog, amire érdemes odafigyelni, ami később meghálálja a törődést.

Az akkumulátorok gyengeségei a hidegebb időjárási körülmények között hamarabb megmutatkoznak, de nem ritka az sem, hogy nyáron szembesülünk problémákkal, ami főként a nyílt cellás akkukkal szerelt autókra jellemző. Ezekben az akkumulátorokban időnként ellenőrizni kell a desztillált víz megfelelő szintjét, ami azt jelenti, hogy a cellákban lévő lemezeket mindig fednie kell az akkusavnak, ellenkező esetben a akksi kiszáradhat és tönkre is mehet. Ha a desztillált víz utántöltésére nem tudunk figyelni, akkor célszerűbb lehet zselés akkumulátorra váltani, ami semmilyen odafigyelést nem követel.

Míg a tél az akkumulátorokat teszi próbára, a nyár a hűtőrendszereket veszi igénybe. Amennyiben a motor melegedését vesszük észre, akkor első körben a hűtőfolyadék szintjét kell ellenőriznünk, mely lehet, hogy utántöltést igényel. Csapvizet erre a célra soha ne használjunk, csak ioncserélt vizet, viszont, ha túl sokat kellene rátölteni, már ez sem megfelelő, inkább speciális hűtőfolyadék beszerzése ajánlott. Ha ez rendben van, akkor valószínűleg a kocsi orrában lévő hűtőradiátor lamellái lehetnek eltömődve a különböző bogaraktól és egyéb szennyeződésektől. Ezt egy erősebb vízsugárral való mosás során orvosolhatjuk, de ha a rendszer már régi, és belső korrózió gyengíti a megfelelő áramlást, akkor komolyabb beavatkozás szükséges.

A gyári fékfolyadékok nem ritkán 3 – 4 évig is használhatóak, viszont az utólag betöltöttek élettartama két év. Magasabb nyári hőmérsékleteken a második évét szolgáló fékfolyadék hamarabb elérheti a forráspontját, amivel gyengülhet a fékerő normális továbbítása. Ennek cseréjével soha nem szabad takarékoskodni, már csak a rendkívül kis összeg miatt sem. A fékfolyadék szintjének ellenőrzésekor lehetőleg ne nyissuk ki a tartályt, maximum csak az esetleges utántöltés idejére.

Végezetül nézzük a keréknyomás helyes beállításának fontosságát, különösen az utasokkal és csomagokkal megpakolt autó esetében. Az átlagosnál jobban megterhelt jármű esetében a keréknyomást biztosan növelni kell, erről pontos információkat az autó használati könyvén kívül az első ajtóoszlopon, a kesztyűtartóban, vagy az üzemanyag betöltő nyílás ajtaján találhatunk. Természetesen fontos az is, hogy a túlzott terhelés megszűnésekor a normál értékeket visszaállítsuk. Megterhelt autónál ne felejtsük el a fényszórók magasságát is megváltoztatni, hogy ne vakítsuk el a szembe jövő autósokat. A teltházas és alaposan megpakolt autónak jelentősen megváltozhatnak a menettulajdonságai, vezetés közben tanácsos tehát a nagyobb óvatosság, kisebb sebesség megválasztása főként kanyarokban, sávváltáskor. A csomagok elhelyezésénél is érdemes odafigyelni a minél ésszerűbb és biztonságosabb elhelyezésre.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót