A Michelin új négyévszakos generációjának első képviselője Michelin Crossclimate

41 megtekintés

Michelin Crossclimate képviselte 2015-ben a Michelin négyévszakos abroncsainak új generációját.

Az abroncs jelenleg kifutó szériának számít, és továbbfejlesztett változatai, a Crossclimate+ és a

Crossclimate2 is tovább öregbítik a Michelin hírnevét, ugyanakkor az eredeti széria is meglehetősen

nagy népszerűségnek örvend, és még mindig keresett abroncs ennyi idő után is. A Michelin a

Crossclimate abroncsokkal azt akarta reprezentálni, hogy egy négyévszakos abroncs is nyújthat

kifogástalan teljesítményt.

A CrossClimate széles méretválasztékban kapható, így számos autóra felkerülhet. A legkeresettebb

méretek a Michelin Crossclimate 195/55 r16, a Michelin Crossclimate 205/60 r16 és a Michelin

Crossclimate 215/65 r16, ami azért is érdekes, mert a Michelin Crossclimate+ esetében a 175/65 r14

és a 205/55 r16 méretek, míg a Michelin Crossclimate 2 tekintetében pedig a 205/55r16 améet a

legkedveltebb. Bár a Crossclimate már kifutó szériának számít, még mindig meglehetősen sokan

választják ezt az abroncsot, és a teszteredmények is azt bizonyítják, hogy ennyi idő után is megállja a

helyét.

Mit tud a Michelin Crossclimate?

Michelin CrossClimate abroncs minden olyan tulajdonságot magában hordoz, ami a

hagyományosnak mondható Michelin abroncsainak tekintetében, vagyis hosszú élettartam,

energiatakarékosság és kényelmes utazási élmény jellemzi. Ezen túl persze megfelel a négyévszakos

abroncsok elé állított összes elvárásunknak is, vagyis a nyáris és a téli körülmények sem jelentenek

számára komolyabb akadályt. Erről az abroncson lévő címkék is meggyőzhetnek minket. Megtaláljuk

egyrészt az EU „A” minősítésű címkéjét a nedves útfelületi kezelhetőség tekintetében, ami azt jelenti,

hogy a nedves útviszonyokra a legmagasabb minősítés vonatkozik szinte minden méretben.

A havas és jeges útfelületi kezelhetőségről pedig a Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három

hegycsúcs hópehely”) tanúsítvány árulkodik, melyet minden méretkategóriában megkapott a

Crossclimate. Ez azt jelenti, hogy az abroncs megkapta a téli gumi minősítést, így olyan országokban

is elfogadják télen téli abroncsként, ahol kötelező az abroncsok szezonális cseréje.

A Michelin Crossclimate innovatív abroncskeveréke

Az innovatív gumikeverék egyszerre hivatott jobb tapadást elérni, és csökkenteni az üzemanyag-

fogyasztást. Ennek eredményeként az innovatív megoldásokat egyrészt a futófelület keverékénél

használták, amely egy optimális tapadást elérő keverék lett. Ez a keverék képes megtartani a

rugalmasságát télen és nyáron egyaránt oly módon, hogy kitölti az útfelület aprócska

egyenetlenségeit. Ennek köszönhetően időjárási viszonytól függetlenül képes optimális tapadást

biztosítani.

A másrészt az innovatív technológiákat a futó alá beépített kever esetében is alkalmazták, hogy

csökkenteni tudják az üzemi felmelegedést, ennek eredményeként pedig alacsonyabb üzemanyag-

fogyasztást érjenek el. Az üzemanyag-takarékosság érdekében újgenerációs, szilika-alapú adalék is

került a keverékbe, aminek az volt a célja, hogy csökkentsék az elveszett energiamennyiséget, így

pedig az üzemanyag-fogyasztást is.

A Crissclimate egyedi és különleges mintázati kialakításáról

A Crossclimate egyedi mintázati kialakítást is kapott, egyrészt egyedi V alakú futófelületi mintázat

formájában, másrészt önzáró 3D lamellák képében. A futófelületi mintázatban megfigyelhető

ferdeszögű, V-alakba rendeződő barzda és blokk kialakítás lehetővé teszi a jobb tapadás elérését a

havas felületeken. A fejlesztők arra is törekedtek, hogy optimalizálni tudják az abroncsra ható erőket,

ennek eredményeként a oldalirányú erők ellensúlyozására a gumiblokkok speciális szöget zárnak be a

futófelület középső részén, míg hosszirányú erők ellensúlyozása érdekében nagyobb szöget zárnak be

a vállzónán lévő blokkok.

Szintén újítás az önzáró 3D lamellák kialakítása, melyek hullámos formát, illetve különböző

vastagságú és komplex geometriájú kialakítást kaptak, hogy úgymond jobban kapaszkodni tudjanak a

havas-jeges útfelületeken, ezzel is megnövelve a Crossclimate vonóerejét. A lamellák úgy kerültek

kialakításra, hogy önzárók legyenek, ami azt jelenti, hogy képesek egymásra záródni, így pedig

stabilabb mintázatot létrehozni kanyarodás, fékezés és gyorsítás közben egyaránt.

A Michelin Crossclimate négyévszakos abroncs nemzetközi abroncsteszt eredményeiről

Michelin Crossclimate abroncsot már 2015 óta vizsgálják a különböző abroncstesztek tesztelői. Az

Autobild és az ADAC mellett, már a Magazin Gute Fahrt és az Auto Express is tesztelte már az

abroncsot az elmúlt években. Az első teszteredmény az Autobild vonatkozásában született 2015-ben,

amikor a Crossclimate egy jó minősítést és egy második helyet zsebelhetett be a 195/65 R15

méretkategóriában. 2016-ban és 2017-ben különböző méretkategóriákban az Autobild teszteken

kivétel nélkül első helyezéseket és példás minősítéseket szerezett az abroncs.

2016-ban már az ADAC és a Magazin Gute Fahrt és az Auto Express is vizsgálta. A Magazin Gute Fahrt

a 205/55 R16 méretkategóriában jó minősítéssel jutalmazta a Michelin Crossclimate abroncsot, az

Auto Express pedig a 225/45 R17 méretű abroncsok között példás minősítést ítélt oda neki.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Inkább ilyen témában olvasnék

 
Kategória: Hírek
Blog menü

Gumiabroncs blog

+36-30/900-5354