A Michelin új négyévszakos generációjának első képviselője Michelin Crossclimate
A Michelin Crossclimate képviselte 2015-ben a Michelin négyévszakos abroncsainak új generációját.
Az abroncs jelenleg kifutó szériának számít, és továbbfejlesztett változatai, a Crossclimate+ és a
Crossclimate2 is tovább öregbítik a Michelin hírnevét, ugyanakkor az eredeti széria is meglehetősen
nagy népszerűségnek örvend, és még mindig keresett abroncs ennyi idő után is. A Michelin a
Crossclimate abroncsokkal azt akarta reprezentálni, hogy egy négyévszakos abroncs is nyújthat
kifogástalan teljesítményt.
A Michelin Crossclimate képviselte 2015-ben a Michelin négyévszakos abroncsainak új generációját.
Az abroncs jelenleg kifutó szériának számít, és továbbfejlesztett változatai, a Crossclimate+ és a
Crossclimate2 is tovább öregbítik a Michelin hírnevét, ugyanakkor az eredeti széria is meglehetősen
nagy népszerűségnek örvend, és még mindig keresett abroncs ennyi idő után is. A Michelin a
Crossclimate abroncsokkal azt akarta reprezentálni, hogy egy négyévszakos abroncs is nyújthat
kifogástalan teljesítményt.
A CrossClimate széles méretválasztékban kapható, így számos autóra felkerülhet. A legkeresettebb
méretek a Michelin Crossclimate 195/55 r16, a Michelin Crossclimate 205/60 r16 és a Michelin
Crossclimate 215/65 r16, ami azért is érdekes, mert a Michelin Crossclimate+ esetében a 175/65 r14
és a 205/55 r16 méretek, míg a Michelin Crossclimate 2 tekintetében pedig a 205/55r16 améet a
legkedveltebb. Bár a Crossclimate már kifutó szériának számít, még mindig meglehetősen sokan
választják ezt az abroncsot, és a teszteredmények is azt bizonyítják, hogy ennyi idő után is megállja a
helyét.
Mit tud a Michelin Crossclimate?
A Michelin CrossClimate abroncs minden olyan tulajdonságot magában hordoz, ami a
hagyományosnak mondható Michelin abroncsainak tekintetében, vagyis hosszú élettartam,
energiatakarékosság és kényelmes utazási élmény jellemzi. Ezen túl persze megfelel a négyévszakos
abroncsok elé állított összes elvárásunknak is, vagyis a nyáris és a téli körülmények sem jelentenek
számára komolyabb akadályt. Erről az abroncson lévő címkék is meggyőzhetnek minket. Megtaláljuk
egyrészt az EU „A” minősítésű címkéjét a nedves útfelületi kezelhetőség tekintetében, ami azt jelenti,
hogy a nedves útviszonyokra a legmagasabb minősítés vonatkozik szinte minden méretben.
A havas és jeges útfelületi kezelhetőségről pedig a Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három
hegycsúcs hópehely”) tanúsítvány árulkodik, melyet minden méretkategóriában megkapott a
Crossclimate. Ez azt jelenti, hogy az abroncs megkapta a téli gumi minősítést, így olyan országokban
is elfogadják télen téli abroncsként, ahol kötelező az abroncsok szezonális cseréje.
A Michelin Crossclimate innovatív abroncskeveréke
Az innovatív gumikeverék egyszerre hivatott jobb tapadást elérni, és csökkenteni az üzemanyag-
fogyasztást. Ennek eredményeként az innovatív megoldásokat egyrészt a futófelület keverékénél
használták, amely egy optimális tapadást elérő keverék lett. Ez a keverék képes megtartani a
rugalmasságát télen és nyáron egyaránt oly módon, hogy kitölti az útfelület aprócska
egyenetlenségeit. Ennek köszönhetően időjárási viszonytól függetlenül képes optimális tapadást
biztosítani.
A másrészt az innovatív technológiákat a futó alá beépített kever esetében is alkalmazták, hogy
csökkenteni tudják az üzemi felmelegedést, ennek eredményeként pedig alacsonyabb üzemanyag-
fogyasztást érjenek el. Az üzemanyag-takarékosság érdekében újgenerációs, szilika-alapú adalék is
került a keverékbe, aminek az volt a célja, hogy csökkentsék az elveszett energiamennyiséget, így
pedig az üzemanyag-fogyasztást is.
A Crissclimate egyedi és különleges mintázati kialakításáról
A Crossclimate egyedi mintázati kialakítást is kapott, egyrészt egyedi V alakú futófelületi mintázat
formájában, másrészt önzáró 3D lamellák képében. A futófelületi mintázatban megfigyelhető
ferdeszögű, V-alakba rendeződő barzda és blokk kialakítás lehetővé teszi a jobb tapadás elérését a
havas felületeken. A fejlesztők arra is törekedtek, hogy optimalizálni tudják az abroncsra ható erőket,
ennek eredményeként a oldalirányú erők ellensúlyozására a gumiblokkok speciális szöget zárnak be a
futófelület középső részén, míg hosszirányú erők ellensúlyozása érdekében nagyobb szöget zárnak be
a vállzónán lévő blokkok.
Szintén újítás az önzáró 3D lamellák kialakítása, melyek hullámos formát, illetve különböző
vastagságú és komplex geometriájú kialakítást kaptak, hogy úgymond jobban kapaszkodni tudjanak a
havas-jeges útfelületeken, ezzel is megnövelve a Crossclimate vonóerejét. A lamellák úgy kerültek
kialakításra, hogy önzárók legyenek, ami azt jelenti, hogy képesek egymásra záródni, így pedig
stabilabb mintázatot létrehozni kanyarodás, fékezés és gyorsítás közben egyaránt.
A Michelin Crossclimate négyévszakos abroncs nemzetközi abroncsteszt eredményeiről
A Michelin Crossclimate abroncsot már 2015 óta vizsgálják a különböző abroncstesztek tesztelői. Az
Autobild és az ADAC mellett, már a Magazin Gute Fahrt és az Auto Express is tesztelte már az
abroncsot az elmúlt években. Az első teszteredmény az Autobild vonatkozásában született 2015-ben,
amikor a Crossclimate egy jó minősítést és egy második helyet zsebelhetett be a 195/65 R15
méretkategóriában. 2016-ban és 2017-ben különböző méretkategóriákban az Autobild teszteken
kivétel nélkül első helyezéseket és példás minősítéseket szerezett az abroncs.
2016-ban már az ADAC és a Magazin Gute Fahrt és az Auto Express is vizsgálta. A Magazin Gute Fahrt
a 205/55 R16 méretkategóriában jó minősítéssel jutalmazta a Michelin Crossclimate abroncsot, az
Auto Express pedig a 225/45 R17 méretű abroncsok között példás minősítést ítélt oda neki.