A magyar utakra kiváló választás lehet a Hankook Winter iCept RS
2022/12/12
Gumiabroncs hírek
A Hankook itt nálunk, Dunaújvárosban építette fel első európai gyárát, amely sok száz embernek ad munkalehetőséget a térségben. Ráadásul 2011-ben egy olyan gumikeverékkel álltak elő, amelyet bátran ajánlhatunk mindenkinek, aki Magyarországon téli gumit keres a zord időszakra.
A Winter iCept RS-sel a Hankook pontosan azt a réteget célozta meg, akik nem akarnak semmi különöset, hanem egyszerűen egy mérsékelt, szélsőségektől mentes zónában nyugodtan, biztonságosan szeretnének haladni négykerekűjükkel. Legyen az kis városi jármű, kompakt vagy közepes limuzin, esetleg kombi illetve egyterű.
Ám ez ne tévesszen meg senkit. Az, hogy nem szélsőséges viszonyokra tervezték ezt a téli gumit, az nem jelenti azt, hogy nem állja meg a helyét bárhol. Száraz, nedves, latyakos, sőt havas körülmények között is tökéletes biztonságot nyújt.
Az Auto Express a latyak királyává koronázta
A brit patinás autómagazin évről-évre körülnéz a piacon és összegyűjti a régi, és a legújabb fejlesztéseket, majd mindezt egy téli gumi tesztben kelti életre. Természetesen a Winter iCept RS sem hiányozhat a résztvevők közül, és nem is teljesít rosszul a koreaiak gumikeveréke.
Azt most rögtön leszögezhetjük, hogy az iCept verhetetlen hóban és latyakban. Az összesített listán, holtversenyben a Michelin Alpin A4-gyel a negyedik helyen zárt, de havas és latyakos felületen első és második helyezéseket söpört be. Olyanokat utasított maga mögé, mint a Goodyear Ultragrip 8, a Nokian WR D3 vagy éppen a Continental ContiWinterContact TS850.
Sőt száraz felületen nála jobban egyik gumikeverék sem tartotta kordában a tesztautót, viszont a fékezés során nem remekelt a garnitúra. Mind száraz, mind nedves burkolaton sokkal hosszabb fékútra volt szüksége, mint a hasonló árkategóriában versenyző társaknak. Ahol még komoly lemaradásban van az élvonalhoz képest az iCept, azaz üzemanyag felhasználás. Bár a gördülési ellenállást sikerült 8%-kal csökkenteni, a tesztek azt mutatják, hogy ez nem volt elég. Viszont azt az ígéretét teljesítette a gyártó, hogy a négy fő mintaároknak köszönhetően a profil alól villámgyorsan elvezetődik a víz, ezért például latyakban megsüvegelendő teljesítményt rakott le az asztalra az iCept.
Minden területen tetten érhető a folyamatos fejlődés
A Hankook 2011-ben egy olyan téli garnitúrával állt elő, amely bármikor felveszi a versenyt az árkategória legjobbjaival még most is. Az iCept az öt bordás V alakú futófelületnek köszönhetően 14%-kal több mikromintaárokkal került forgalomba, ez pedig az előző fejlesztéseknél sokkal jobb tapadást, biztonságosabb úttartást eredményezett. Emellett nem csak a futófelület méretét, hanem annak tartósságát is sikerült megnövelni, amelyet mindenki örömmel fogadott. A mintablokkok pedig arról gondoskodtak, hogy például az Auto Express tesztelői két első hellyel is jutalmazzák a havas, jeges úton mutatott teljesítményéért.
Mindent összevetve, a Hankook Winter iCept RS tökéletes választás lehet azoknak, akik semmilyen flancra nem vágynak, és nem is terveznek 5-6 ezres hegyeket meghódítani. Itthoni, Nyugat-és Közép Európában ismert, és megszokott időjárási viszonyokhoz tökéletes választás a Hankook Winter iCept RS.
Hasonló hírek
Mikor kell a nyári gumikat cserélni? Miért kell lecserélni a gumiabroncsokat? Jelek, amik azt mutatják, hogy már nyári gumival kellene közlekedned.
Tovább olvasok
Valószínűleg napjainkban nincs olyan autótulajdonos, aki ne találkozott volna már a Pirelli márkanévvel, hiszen a prémium minőséggel rendelkező gumiabroncsai világszerte ismertek. A Pirelli gumiabronc...
Tovább olvasok
A gumiabroncsok oldalfalán feltüntetett jelölések értelmezése nem minden esetben egyszerű feladat. Mégis jó tudni, hogy pontosan mik vannak az adott abroncson, hiszen a számokból, és betűkből álló szá...
Tovább olvasok
Ősszel folyamatosan zajlanak a téli és négyévszakos abroncstesztek, nemrég pedig az Auto Bild négyévszakos 225/45R17 tesztjének eredményei is nyilvánosságra kerültek. A teszten egy Volkswagen Golf vol...
Tovább olvasok
Itt van a 2023 ADAC négyévszakos gumi tesztje, amelyre sok autóvezető már kíváncsi volt.
Azok az autóvezetők, akik valóban a lehető legnagyobb biztonságban szeretnék tudni magukat az utakon, igenis m...
Tovább olvasok
Talán az enyhe ősz miatt sokan szinte alig hiszik el, de rohamos léptekben közeleg a hideg időjárás, melyre az autónkat is fel kell készítenünk, ezzel kapcsolatban pedig jól jöhet számunkra az, ha átn...
Tovább olvasok
Az AutoBild szerint a legmagasabb áron elérhető abroncstípusok gyakran nem a legjobbak.
Tovább olvasok
A Continental nyári gumi teszt eredmények szerint a legjobb tíz modell elképesztő módon kiegyensúlyozott.
A Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone viszonylag magas áron elérhető prémium...
Tovább olvasok