Süti beállítások

A jövő nyári gumiját szeretné megalkotni a Michelin

2022/12/12
Gumiabroncs hírek

A legtöbb gumigyártóhoz hasonlóan a Michelin is arra törekszik, hogy időről-időre forradalmi ötleteket vezethessenek be a gumigyártásba, a gyártónak azonban ötletei megvalósításához nagyon fontos, hogy befektethessen, illetve tesztelhessen – mindezt az új technológiák legalaposabb megismerésének érdekében.

A jövő nyári gumijának megalkotása érdekében így a Michelin elhatározta, hogy a jövőben szeretnének többet is invesztálni a Formula E-sorozatba, miközben azok a vélemények sem halkultak el, amelynek érdekében a gyártó a későbbiekben a Forma 1-be is visszatérne.

Elkötelezett a fejlesztés irányába a Michelin

Hogy a Michelin egy újgenerációs nyári gumi megalkotásának érdekében a Formula E-sorozatba invesztál, azt a szakértők óriási mérföldkőnek, egyfajta fordulópontnak tekintik, hiszen korábban a FIA-sorozatban a gyártó mellőzte a zöld energia hangsúlyozását, sőt mi több, az Amerikában hódító NASCAR bajnokságok tekintetében mindez hatványozottabban is igaz volt. A jövőben azonban ez megváltozik majd, és bár a francia abroncsgyártónak fel van adva a lecke – hiszen a teljesen zöld energiával működő versenyautók abroncsai egészen újfajta specifikációkat igényelnek –, ellenben a gyártónak a múltbéli tapasztalatok a segítségére állnak, illetve állnak a folyamatos innovatív újítások elébe, amelyeket a későbbiekben a hétköznapi használat során is alkalmazhatnak majd.

A gyártó rátermettségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Michelin már be is mutatta a Formula E autóihoz készült első olyan prémium abroncsokat a Pilot Sport EV képében, amelyek 245/40 R18 méretben készültek, és minden tekintetben megfelelnek a sportág elvárásainak. A gyártó már a kezdetektől azzal a célzattal vállalta el a megbízást, hogy a versenysorozatban szerzett minden tapasztalatát felhasználják a polgári, illetve hétköznapi közlekedéshez szánt abroncsokban is, ezáltal a jövőben az abroncsgyártás nem csak sokkal zöldebb, ezáltal környezettudatosabb lehet majd, hanem lényegesen hatékonyabb is.

A Renault koncepciós autója is Michelin abroncsokon fut már

Hogy a Formula E-sorozatban szerzett első tapasztalatok állnak-e a háttérben, azt egyelőre nem tudni, de a Michelin és a Renault nemrégiben egy kölcsönös megállapodást kötött, ezáltal az autógyártó legújabb koncepciós autóján, avagy a Párizsi Motor Show-n bemutatott Renault Eolap Concepten egy nagyon újszerű, különleges Michelin abroncs került rendszeresítésre. A nyári gumi érdekessége már méretében is megmutatkozik (145/70 R17), hiszen egy nagyon keskeny, illetve magas abroncsról van szó, amivel kapcsolatban a Michelin bejelentette, hogy a rendhagyó méret mellé hasonlóan újszerű szerkezet is társul, aminek köszönhetően kompromisszumok nélkül takaríthatunk meg energiát a használat során, méghozzá kielégítő tapadás és vezetési élmény társaságában.

A speciális kialakításnak köszönhetően az abroncs sokkal jobb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik, a lecsökkentett érintkezési felületnek köszönhetően pedig még gördülési ellenállása is lényegesen alacsonyabb lett, ami a sokkal kedvezőbb üzemanyag-felhasználásban ölt testet. A Michelin szerint ezen felül a magas és keskeny gumi sokkal hatékonyabb a vízkiszorítás területén, tehát ezzel az új megoldással nem csak a zöld teljesítményt, illetve a menetzajt tudták drasztikusan javítani, hanem az aquaplaning jelenség ellen is hatékony módszert dolgoztak ki.  A kérdéses gumiabroncs esetében alkalmazta a gyártó első ízben a Premium Touch technológiát, ami mellett a Michelin kiemelte, hogy a jövő nyári abroncsai már mind ezt az irányt követhetik majd, avagy a jövő a magas és keskeny nyári gumiké.

Iratkozz fel hírlevelünkre
newsletter_icon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj az akcióinkról és újdonságainkról!
Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót